Το τηλεοπτικό παρασκήνιο και οι αναταράξεις στα πρωινά προγράμματα συνεχίζουν να απασχολούν τον κόσμο της ελληνικής τηλεόρασης, με τον Γιώργο Λιάγκα να τοποθετείται για την αποχώρηση του Ποσειδώνα Γιαννόπουλου από το “Πρωινό” του ΑΝΤ1.
Η “εξήγηση” Λιάγκα για την αποχώρηση Γιαννόπουλου
Τις τελευταίες ημέρες, το τηλεοπτικό διαζύγιο της Νόνης Δούνια με τον Κώστα Τσουρό ήταν στην επικαιρότητα, ωστόσο ο Γιώργος Λιάγκας επέλεξε να μετατοπίσει τη συζήτηση, εστιάζοντας στην αποχώρηση του Ποσειδώνα Γιαννόπουλου από την εκπομπή του. Ο παρουσιαστής του ΑΝΤ1, την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου, προέβη σε δηλώσεις για τη λήξη της συνεργασίας του με τον Γιαννόπουλο, αντιδρώντας σε σχόλια που κυκλοφορούσαν στον χώρο και υποστήριζαν ότι υπήρξε ρήξη μεταξύ των δύο ανδρών.
«Επιτρέψτε μου να πω ότι είτε φύγεις από μια εκπομπή με καλό τρόπο είτε με κακό, θα πουν ότι έφυγες με κακό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λιάγκας, υπογραμμίζοντας την τάση της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας να αναζητά το παρασκήνιο και την ένταση. «Βγήκε ο Ποσειδώνας είπε μια αλήθεια και μαθαίνω ότι θα βγει και στη Ναταλία να τα πει το Σαββατοκύριακο. Ο άνθρωπος λοιπόν, είπε μια αλήθεια, μπορεί να πιέστηκε και να μην κοιμόταν», συμπλήρωσε, αποδίδοντας την αποχώρηση σε προσωπικές δυσκολίες του Γιαννόπουλου να ανταπεξέλθει στο πρωινό ωράριο.
Ο Γιώργος Λιάγκας προσπάθησε να διαλύσει τις φήμες περί κακής σχέσης, τονίζοντας: «Έχω καλές σχέσεις μαζί του, μιλάω δέκα φορές την ημέρα στο τηλέφωνο μαζί του, αλλά όλες οι εκπομπές λένε ότι λέει ψέματα και ότι έφυγε επειδή τσακωθήκαμε». Αυτή η δήλωση έρχεται να ενισχύσει την άποψη ότι η τηλεοπτική πραγματικότητα συχνά διαστρεβλώνεται από την ανάγκη για εντυπωσιασμό και την αναζήτηση “αίματος”, όπως ο ίδιος ανέφερε.
Η πίεση του πρωινού και οι προσδοκίες
Στην προσπάθειά του να εξηγήσει περαιτέρω την κατάσταση, ο Λιάγκας αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη συμφωνία με τον Ποσειδώνα Γιαννόπουλο: «Δεν του είχαμε υποσχεθεί τίποτα. Του είχαμε πει ότι θα είναι στη θέση που ήταν πέρυσι ο Βαγγέλης, δηλαδή να κάνει σχόλια, αλλά δεν το άντεξε. Κράσαρε ο οργανισμός, είναι ανθρώπινο». Η αναφορά αυτή υποδηλώνει ότι ο ρόλος του Γιαννόπουλου στην εκπομπή δεν περιλάμβανε πιο ενεργό συμμετοχή, οδηγώντας ενδεχομένως σε απογοήτευση ή σε μη ικανοποίηση των προσδοκιών του ίδιου.
Ο παρουσιαστής δεν παρέλειψε να σχολιάσει τη στάση του κοινού και των μέσων απέναντι σε τέτοιου είδους εξελίξεις: «Δεν ικανοποιείται το κοινό, θέλει αίμα. Ο Λιάγκας τρώει ανθρώπους. Εντάξει είναι από burger, είναι από πίτσες, είναι από άλλα, δεν είναι άνθρωποι εδώ μέσα». Με αυτή τη δήλωση, προφανώς αναφερόταν στον τρόπο που διαμορφώνεται η κοινή γνώμη και οι εντυπώσεις γύρω από πρόσωπα της τηλεόρασης, υπερτονίζοντας την τάση για “κανιβαλισμό” και τη δημιουργία σεναρίων έντασης.
Η παραίτηση στον “αέρα”
Υπενθυμίζεται ότι ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος είχε δηλώσει την παραίτησή του στον «αέρα» του «Πρωινού» του ΑΝΤ1 την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου, μόλις πέντε ημέρες μετά την έναρξη της συνεργασίας του. Η κίνηση αυτή, ιδιαίτερα ασυνήθιστη για τα τηλεοπτικά δεδομένα, είχε προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και ερωτηματικά.
Ο ίδιος ο Γιαννόπουλος είχε δηλώσει τότε: «Εγώ είμαι στη δουλειά 37 χρόνια. Έχω δουλέψει από τις 10 το πρωί ως τις 12 τα μεσάνυχτα. Θα μου πείτε η 1 ώρα κάνει τη διαφορά; Ναι, η μία ώρα κάνει τη διαφορά. Είμαστε εδώ από 7, 7.30. Δύο φορές έχω παραιτηθεί στην καριέρα μου. Η μία είναι τώρα και η άλλη πριν 15 χρόνια. Όταν βλέπεις ότι δεν τα φέρνεις βόλτα με το άτιμο το πρωινό ξύπνημα. Θεωρώ ότι πρέπει πολύ νωρίς – όταν αντιλαμβανόμαστε ότι δε θα είμαστε συνεπείς κατά τη διάρκεια της σεζόν – να πούμε ότι σόρρυ, λάθος, δεν θα τα καταφέρω».
Από τις δηλώσεις του Γιαννόπουλου γίνεται σαφές ότι η ψυχολογική και σωματική πίεση του πρωινού ξυπνήματος και του απαιτητικού τηλεοπτικού προγράμματος ήταν ο βασικός λόγος της παραίτησής του. Η παραδοχή του λάθους εκ μέρους του, να αναλάβει ένα ρόλο που δεν μπορούσε να υποστηρίξει λόγω των ωραρίων, δείχνει μια διάθεση ειλικρίνειας και αυτοκριτικής, η οποία, ωστόσο, δεν απέτρεψε τα σενάρια περί έντασης και κακών σχέσεων στο παρασκήνιο.
Η υπόθεση Γιαννόπουλου αναδεικνύει, για άλλη μια φορά, τις υψηλές απαιτήσεις και τις πιέσεις που χαρακτηρίζουν τον κόσμο της τηλεόρασης, ιδίως στα πρωινά ψυχαγωγικά μαγκαζίνο, όπου η συνέπεια και η αντοχή στα εξαντλητικά ωράρια αποτελούν βασικές προϋποθέσεις επιτυχίας.