Μια συναυλία-αφιέρωμα στον αθάνατο Στέλιο Καζαντζίδη στο επιβλητικό Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο προκάλεσε έντονη συζήτηση και διχασμό, με τον γνωστό σχεδιαστή μόδας Βασίλειο Κωστέτσο να εκφράζει δημόσια την έντονη διαφωνία του.
Η Αμφιλεγόμενη Συναυλία στο Καλλιμάρμαρο
Η πρωτοβουλία να τιμηθεί ο Στέλιος Καζαντζίδης, ένας από τους εμβληματικότερους ερμηνευτές του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού, σε έναν χώρο τόσο φορτισμένο ιστορικά όσο το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, αναμενόταν να προσελκύσει πλήθος κόσμου και να αποτελέσει ένα πολιτιστικό γεγονός υψηλής σημασίας. Η μεγάλη προσέλευση επιβεβαίωσε το διαχρονικό αποτύπωμα του Καζαντζίδη στην ελληνική κοινωνία και μουσική σκηνή.
Η Έντονη Αντίδραση του Βασίλειου Κωστέτσου
Ωστόσο, η συναυλία δεν έμεινε ασχολίαστη από όλους. Ο διεθνούς φήμης σχεδιαστής Βασίλειος Κωστέτσος επέλεξε τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram για να εκφράσει μια ιδιαίτερα αιχμηρή και απροσδόκητη αντίδραση. Η ανάρτησή του πυροδότησε άμεσα συζητήσεις και αντιδράσεις στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, ο Κωστέτσος έγραψε, με εμφανή την ειρωνεία και τον προβληματισμό του, για το τι θα συνέβαινε αν ζούσε ο θρυλικός ερμηνευτής:
«Εγώ πιστεύω ότι αν ζούσε ο Καζαντζίδης θα έμπαινε στο Καλλιμάρμαρο χθες όπως ο Χριστός στον ναό του Σολομώντα… Και όποιον πάρει ο χάρος! Γιατί; Γιατί απλά χ..στηκε! Θα είχε μία πρεμούρα αν θα τον τιμήσουν…!!!»
Η δήλωση αυτή, με τον ιδιαίτερα σκωπτικό και λαϊκό της χαρακτήρα, υποδηλώνει μια βαθύτερη κριτική. Ο Κωστέτσος φαίνεται να αμφισβητεί όχι μόνο την επιλογή του χώρου ή τη μορφή της τιμής, αλλά την ίδια την αντίληψη περί “τιμητικής εκδήλωσης” προς έναν καλλιτέχλη του βεληνεκούς του Καζαντζίδη, ο οποίος όφειλε μεγάλο μέρος της αυθεντικότητάς του στην απόλυτη αδιαφορία του για τις συμβάσεις και τις επιφανειακές διακρίσεις.
Το Αφήγημα του Καζαντζίδη: Υποκρισία και Αυθεντικότητα
Η αντίδραση του Βασίλειου Κωστέτσου δεν είναι μεμονωμένη. Αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συζήτηση που ανακύπτει συχνά γύρω από τον Στέλιο Καζαντζίδη: την αντίθεση μεταξύ της αυθεντικής λαϊκής ψυχής που εκπροσωπούσε και των επίσημων, συχνά θεσμοθετημένων, αφιερωμάτων. Ο Καζαντζίδης, σε όλη του τη ζωή, είχε εκφράσει επανειλημμένα την απογοήτευσή του από το μουσικό κατεστημένο, τις δισκογραφικές εταιρείες και τους «κύκλους» που θεωρούσε ότι τον είχαν αδικήσει ή εκμεταλλευτεί.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο Καζαντζίδης, ακόμα και εν ζωή, απέφευγε τις μεγάλες συναυλίες και τις τηλεοπτικές εμφανίσεις, προτιμώντας την άμεση επαφή με το κοινό του σε πιο οικείους χώρους ή ακόμα και την απόσυρση. Αυτή η στάση του έχει ερμηνευθεί ως μια δήλωση ανεξαρτησίας και αυθεντικότητας. Υπό αυτό το πρίσμα, μια μεγάλη, επίσημη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο μπορεί να φαντάζει σε κάποιους ως αντίθετη προς το «πνεύμα» του Καζαντζίδη.
Επιπτώσεις και Συζητήσεις
Η ανάρτηση του Κωστέτσου αναζωπύρωσε τη συζήτηση για:
- Τον τρόπο με τον οποίο τιμώνται οι θρύλοι της μουσικής.
- Την αυθεντικότητα και την εμπορευματοποίηση της τέχνης.
- Τις προσδοκίες των καλλιτεχνών και του κοινού από τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
- Τη σχέση του Στέλιου Καζαντζίδη με το «σύστημα» και την κληρονομιά του.
Είναι προφανές ότι το όνομα του Στέλιου Καζαντζίδη συνεχίζει να προκαλεί ισχυρά συναισθήματα και να αποτελεί πεδίο έντονων συζητήσεων, αποδεικνύοντας το μέγεθος της επιρροής του στην ελληνική ψυχή και κουλτούρα.
Πηγή κεντρικής εικόνας: NDP