Ο Βαγγέλης Περρής, μια εμβληματική μορφή της ελληνικής τηλεόρασης, ανοίγει την καρδιά του και μοιράζεται σκέψεις για τις προκλήσεις, τις χαρές και τις ριζικές αλλαγές που έχει βιώσει στον χώρο, προσφέροντας μια διεισδυτική ματιά στην εξέλιξη της μικρής οθόνης.
Η «Πικρή» Γεύση της Αδικίας και η Υπεράσπιση της Αλήθειας
Ο καταξιωμένος δημοσιογράφος **Βαγγέλης Περρής**, με την πολυετή του εμπειρία στον χώρο των μέσων ενημέρωσης, εκμυστηρεύεται ότι έχει βιώσει την **αίσθηση της αδικίας** σε διάφορες φάσεις της επαγγελματικής του πορείας. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, η πιο οδυνηρή μορφή αδικίας είναι αυτή που πλήττει τους οικείους και τους συνεργάτες του. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που επιλέγει να αναφέρει, αναδεικνύοντας τη δική του ανεπιφύλακτη στάση, είναι η περίοδος της εμφάνισης της **Klavdia** στη **Eurovision**. Η σθεναρή υπεράσπιση της καλλιτέχνιδας εκ μέρους του, βασισμένη στην πεποίθησή του για το ταλέντο της και την αρτιότητα της συμμετοχής, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, αγγίζοντας ακόμα και τις προσωπικές του σχέσεις. Αυτό το περιστατικό αναδεικνύει την προσήλωσή του στις αρχές του, ακόμα και με προσωπικό κόστος, και την άρνησή του να υποκύψει σε επικρατούσες τάσεις ή αναλύσεις που δεν συμβάδιζαν με τη δική του κρίση.
Η Νόστος για την Τηλεόραση του Χθες και η Αισιοδοξία για το Σήμερα
Αναπολώντας την τηλεόραση περασμένων δεκαετιών, ο Βαγγέλης Περρής περιγράφει ένα τοπίο όπου κυριαρχούσε η **ανέμελη δημιουργία** και η βεβαιότητα ότι το τηλεοπτικό προϊόν μπορούσε να **επηρεάσει θετικά τη διάθεση του κοινού**, προσφέροντας ψυχαγωγία και απόδραση από την καθημερινότητα. Εκφράζει τη νοσταλγία του για τον ενθουσιασμό και την καινοτομία που χαρακτήριζαν τότε την παραγωγή περιεχομένου.
Παρ’ όλα αυτά, ο Περρής δεν μένει προσκολλημένος στο παρελθόν. Αντιθέτως, εκφράζει τον **ειλικρινή θαυμασμό του** για τους σημερινούς δημιουργούς και επαγγελματίες της τηλεόρασης, οι οποίοι, παρά τις αναμφισβήτητες δυσκολίες και τους περιορισμούς των σύγχρονων τηλεοπτικών προϋπολογισμών, καταφέρνουν να φέρνουν **φρέσκες ιδέες** και δημιουργική φαντασία στη μικρή οθόνη. Αυτή η προσπάθεια αποφυγής της στείρας επανάληψης παλιών μοντέλων και η αναζήτηση νέων αφηγηματικών δρόμων αποτελεί για τον ίδιο ένδειξη τηλεοπτικής “ωριμότητας” και δυναμισμού.
Η Εξέλιξη της «Infotainment» στην Ελληνική Τηλεόραση
Η θολή γραμμή μεταξύ ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το λεγόμενο «infotainment», αποτελεί ένα κεντρικό θέμα στην ανάλυση του Βαγγέλη Περρή. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η ανάμειξη αυτή δεν είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο, αλλά μία πρακτική που αναπτύχθηκε δυναμικά ήδη από τα πρώτα χρόνια της **ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα**.
Ανατρέχοντας στο παρελθόν, ο δημοσιογράφος θυμίζει χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν την πρωτοποριακή, για την εποχή, προσέγγιση:
* Ειδήσεις με δραματική **μουσική υπόκρουση** για ενίσχυση του συναισθηματικού αντίκτυπου.
* **Θεατρικά ρεπορτάζ** που ενσωμάτωναν στοιχεία show.
* Άλλες «πρωτοβουλίες» που στόχευαν στην **διατήρηση του ενδιαφέροντος του κοινού** και την αποφυγή της μονοτονίας.
Σήμερα, σύμφωνα με την οξυδερκή του παρατήρηση, η μείξη αυτή έχει φτάσει σε απροσδόκητα επίπεδα. Ουσιώδεις μεταβολές στο δομικό πλαίσιο των εκπομπών και τον τρόπο παρουσίασης έχουν οδηγήσει σε:
* Περισσότερους «κομπάρσους» ή **δευτερεύοντες ρόλους** σε εκπομπές, πολλές φορές χωρίς ουσιαστική προσφορά στο περιεχόμενο.
* Μια πιο **ελαστική προσέγγιση** στην έννοια του τηλεοπτικού περιεχομένου, όπου τα όρια μεταξύ διαφορετικών ειδών γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα, με κίνδυνο την υποβάθμιση της ποιότητας και της αξιοπιστίας της ενημέρωσης.
Η ανάλυση του Βαγγέλη Περρή προσφέρει μια πολύτιμη οπτική γωνία για την κατανόηση της τηλεοπτικής ιστορίας και την προβληματική του κλάδου στην Ελλάδα, από έναν άνθρωπο που υπήρξε και παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της.
Πηγή εικόνας: NDP Photo