Ο καταξιωμένος σεφ Τίμος Ζαχαράτος υψώνει τον τόνο απέναντι στην αγενή συμπεριφορά ορισμένων πελατών στην εστίαση, αναδεικνύοντας ένα χρόνιο πρόβλημα που πλήττει τον κλάδο.
Η “ελληνική” νοοτροπία που πληγώνει την εστίαση
Με μια μακροσκελή και έντονη ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ο γνωστός σεφ Τίμος Ζαχαράτος εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για την ανάρμοστη συμπεριφορά που επιδεικνύουν ορισμένοι πελάτες στα καταστήματα εστίασης, φαινόμενο που, όπως επεσήμανε, εντείνεται ιδιαίτερα την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.
Η ανάρτηση του Ζαχαράτου δεν περιορίστηκε σε μια απλή διαμαρτυρία, αλλά συνιστά μια άμεση κριτική σε μια νοοτροπία που, δυστυχώς, είναι διαδεδομένη και επηρεάζει αρνητικά το εργασιακό περιβάλλον και την ποιότητα των υπηρεσιών στον κλάδο της φιλοξενίας. Ο σεφ έθιξε μια πτυχή της ελληνικής κοινωνίας που συχνά χαρακτηρίζεται από αλαζονεία και αγνωμοσύνη προς τους εργαζόμενους.
“Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;”: Η φράση-κλειδί της αλαζονείας
Στην ανάρτησή του, ο Τίμος Ζαχαράτος περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο το προφίλ των αδιάκριτων πελατών, χρησιμοποιώντας τον όρο «Ελληναράδες» των διακοπών. Χαρακτηριστικά ανέφερε:
- «Μπαίνετε στα μαγαζιά με ύφος χιλίων καρδιναλίων.»
- «Παράπονα για το καθετί, υποδείξεις για τα πάντα.»
- Τονίζει τη φράση που έχει γίνει συνώνυμο της αλαζονείας: «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;».
Στην ειρωνική απάντησή του, ο Ζαχαράτος αποδομεί την ψευδή υπεροχή αυτών των ατόμων: «Ναι, ξέρουμε. Είσαι άλλος ένας μικρός, θορυβώδης, ασήμαντος τύπος.» Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει την έλλειψη σεβασμού που συναντούν οι επαγγελματίες της εστίασης και της φιλοξενίας από ορισμένους καταναλωτές.
Ο απάνθρωπος ρυθμός εργασίας και η έλλειψη ενσυναίσθησης
Ο σεφ έφερε επίσης στο προσκήνιο τις σκληρές εργασιακές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην εστίαση, ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο παράδειγμα ενός πελάτη που, για ένα ασήμαντο λόγο όπως η θερμοκρασία μιας μπύρας, είναι ικανός να αφήσει μια αρνητική αξιολόγηση (“ένα αστέρι”), χωρίς να σκεφτεί τις επιπτώσεις.
«Μια μπύρα πίνετε και, αν δεν είναι τόσο παγωμένη όσο θα θέλατε, αφήνετε ένα αστέρι, λες και γκρεμίστηκε η ζωή σας. Χωρίς να σκεφτείτε ούτε στιγμή ότι η σερβιτόρα που μιλάτε σαν σκουπίδι θα μπορούσε να είναι κόρη σας. Χωρίς να περάσει απ’ το μυαλό σας ότι εκείνη τρώει 18ωρα για να τα βγάλει πέρα», έγραψε χαρακτηριστικά ο Τίμος Ζαχαράτος, αναδεικνύοντας την έλλειψη ενσυναίσθησης και την απανθρωπιά που συχνά συνοδεύουν τέτοιες συμπεριφορές.
Το μήνυμα του σεφ είναι ένα κάλεσμα για σεβασμό και αναγνώριση του μόχθου των εργαζομένων σε έναν από τους πλέον απαιτητικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Η ανάρτηση του Τίμου Ζαχαράτου έρχεται να επιβεβαιώσει τις συχνές διαμαρτυρίες από επαγγελματίες του χώρου για την ψυχολογική και σωματική εξουθένωση που προκαλούν οι μηδενικές ανοχές και η αγενής συμπεριφορά ορισμένων πελατών.