Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης αποκαλύπτει τις προκλήσεις, τους εκβιασμούς και την προσωπική του φιλοσοφία απέναντι στις δημόσιες σχέσεις στον χώρο των ΜΜΕ, τονίζοντας την αδιαπραγμάτευτη αξία της αλήθειας στη δημοσιογραφία.
Στέφανος Κωνσταντινίδης: Η Ακεραιότητα ως Ασπίδα στις Απειλές και τους Εκβιασμούς
Σε μια εποχή όπου η δημοσιογραφία αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις, από την παραπληροφόρηση μέχρι τις έμμεσες ή άμεσες πιέσεις, η στάση προσωπικοτήτων όπως ο Στέφανος Κωνσταντινίδης αναδεικνύεται σε παράδειγμα. Ο έμπειρος δημοσιογράφος, γνωστός από τη συνεργασία του με την Κατερίνα Καινούργιου στην εκπομπή “Super Κατερίνα”, μίλησε πρόσφατα στο ένθετο “Real life”, ρίχνοντας φως σε μια σκοτεινή πτυχή του επαγγέλματός του: τα απειλητικά μηνύματα.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, ο Κωνσταντινίδης δέχθηκε μηνύματα εκβιαστικού χαρακτήρα, μια τακτική που συχνά χρησιμοποιείται για την αποσιώπηση δυσάρεστων αληθειών ή την παρασκηνιακή χειραγώγηση πληροφοριών. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, η αντίδρασή του ήταν αμετακίνητη: «δεν λύγισα». Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει τη σημασία της επαγγελματικής ακεραιότητας και της προσήλωσης στην αλήθεια, δύο θεμελιώδεις αρχές που, κατά τον ίδιο, πρέπει να διέπουν τη δημοσιογραφική πρακτική, ιδίως στην Ελλάδα. Η επιμονή στην αποκάλυψη της αλήθειας, ακόμη και υπό απειλή, αποτελεί τον πυρήνα της δημοκρατικής λειτουργίας των ΜΜΕ.
Προσωπικές Επιπτώσεις και η Δύναμη της Κοινωνικής Στήριξης
Ο αντίκτυπος τέτοιων απειλών δεν περιορίζεται μόνο στο επαγγελματικό πεδίο. Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης περιέγραψε γλαφυρά πώς ένας «καταιγισμός απειλών» μέσα σε ένα 24ωρο κατάφερε να διαταράξει την οικογενειακή και προσωπική του γαλήνη. Αυτή η διάσταση αναδεικνύει την ψυχολογική πίεση που υφίστανται οι δημοσιογράφοι, ιδιαίτερα όταν θίγουν συμφέροντα ή αποκαλύπτουν σκάνδαλα.
Ωστόσο, αντί να υποχωρήσει, αυτή η δυσκολία λειτούργησε ως «κινητήριος δύναμη». Ο Κωνσταντινίδης όχι μόνο συνέχισε τα δημοσιογραφικά του ρεπορτάζ, αλλά αναζήτησε και τη δικαίωση, στηριζόμενος σε ένα δίκτυο αλληλεγγύης. Είναι αξιοσημείωτο ότι η στήριξη αυτή προήλθε κατά κύριο λόγο από «συναδέλφους και φίλους εκτός καλλιτεχνικού χώρου». Αυτή η λεπτομέρεια, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, υποδηλώνει μια συνειδητή επιλογή του δημοσιογράφου να διατηρεί τις προσωπικές του σχέσεις μακριά από τον συχνά ανταγωνιστικό και ενίοτε αδιαφανή κόσμο της τηλεόρασης και των ΜΜΕ.
Η Φιλοσοφία του Κωνσταντινίδη για τις Δημόσιες Σχέσεις στον Χώρο των ΜΜΕ
Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις του Στέφανου Κωνσταντινίδη αφορά τη στάση του απέναντι στις δημόσιες σχέσεις στον ελληνικό τηλεοπτικό χώρο. Σε αντίθεση με την επικρατούσα πρακτική, όπου η διαμόρφωση ενός ισχυρού δικτύου γνωριμιών και φιλικών σχέσεων εντός του χώρου θεωρείται συχνά απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη, ο Κωνσταντινίδης δηλώνει χαρακτηριστικά ότι «αποφεύγει τις δημόσιες σχέσεις».
Η επιλογή του επικεντρώνεται στη διατήρηση «φιλικών σχέσεων εκτός τηλεοπτικού περιβάλλοντος». Αυτή η συνειδητή αποστασιοποίηση, όπως εξηγεί, διαμόρφωσε την πορεία του, επιτρέποντάς του να αποφύγει τον «στενό κύκλο παρουσιαστών και διευθυντών». Η ρήξη με την πεπατημένη οδό των συστηματικών γνωριμιών και των “social events” εντός του επαγγελματικού χώρου, αποτελεί μια τολμηρή, αλλά κατά τον ίδιο, απελευθερωτική απόφαση.
Η αποστροφή του «Οι φίλοι μου είναι εκτός χώρου, δεν συντρώγω με παρουσιαστές και διευθυντές» είναι ενδεικτική της φιλοσοφίας του. Υποδηλώνει μια προτίμηση για αυθεντικότητα στις σχέσεις, μακριά από τα επαγγελματικά συμφέροντα και τις πιθανές εξαρτήσεις που μπορεί να προκύψουν από αυτές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν τον καλούν από κανάλια ή εταιρείες παραγωγής, η επικοινωνία ξεκινά συχνά με τη φράση «έχουμε καιρό να τα πούμε». Αυτή η τυπική, ενίοτε υποκριτική, εισαγωγή εδραιώνει την άποψη ότι οι σχέσεις στον χώρο των ΜΜΕ συχνά στερούνται βάθους και βασίζονται περισσότερο στην ανάγκη παρά στην ειλικρινή σύνδεση. Για τον Στέφανο Κωνσταντινίδη, η επιλογή της διαφάνειας και της αλήθειας, τόσο στην επαγγελματική του πορεία όσο και στις προσωπικές του σχέσεις, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή.
Πηγή εικόνας: NDP Photo