Η **Μαρία Πρωτόπαππα**, μια κορυφαία μορφή της ελληνικής σκηνής, αναδεικνύει μέσα από την «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη την αέναη δύναμη και την ανθεκτικότητα της σύγχρονης γυναίκας, παραλληλίζοντας το αρχαίο δράμα με τις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις.
«Ανδρομάχη»: Ένα Αρχαίο Δράμα με Έντονο Κοινωνικό Παλμό
Η σπουδαία ηθοποιός και σκηνοθέτις, **Μαρία Πρωτόπαππα**, φέρνει στο προσκήνιο της φετινής θεατρικής σεζόν την «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη, σε μια παράσταση που υπόσχεται να αφήσει το στίγμα της. Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή της στην Ειρήνη Δρίβα και την εφημερίδα *Documento*, η παραγωγή αυτή δεν είναι απλώς μια αναβίωση ενός κλασικού έργου, αλλά μια **τολμηρή προσπάθεια σύνδεσης του αρχαίου δράματος με καίρια κοινωνικά ζητήματα** που απασχολούν τη σημερινή εποχή. Η περιοδεία της παράστασης περιλαμβάνει εμβληματικούς χώρους, με αποκορύφωμα το **Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου**, γεγονός που υπογραμμίζει το καλλιτεχνικό και κοινωνικό της βάρος.
Η Ανδρομάχη ως καθρέφτης της Σύγχρονης Μάνας: Ένα Επίκαιρο Σύμβολο
Η προσέγγιση της Μαρίας Πρωτόπαππα στον χαρακτήρα της Ανδρομάχης υπερβαίνει τα όρια της σκηνής, εντοπίζοντας την αρχαία ηρωίδα στις γυναίκες του σήμερα. «Την Ανδρομάχη τη βλέπω καθημερινά στις γυναίκες που παλεύουν για την επιβίωσή τους», τονίζει η ίδια, αναφερόμενη σε συγκλονιστικές εικόνες όπως:
* Μητέρες που θηλάζουν τα παιδιά τους σε **δυσχερείς συνθήκες** σε κέντρα κράτησης μεταναστών.
* Γυναίκες που υπερπροσπαθούν, κάνοντας **πολλαπλές εργασίες** για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.
* Μητέρες που ρισκάρουν τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους, στριμωγμένες σε **επικίνδυνες βάρκες προσφύγων**.
Μέσα από αυτή την οπτική, η παράσταση γεφυρώνει το χάσμα των αιώνων, αναδεικνύοντας την **αέναη μάχη των γυναικών προσφύγων και των μητέρων που βιώνουν κρίσεις**, καθιστώντας την αρχαία τραγωδία καθρέφτη της σύγχρονης πραγματικότητας.
Ο Συμβολισμός του Πόνου και η Δύναμη της Μητρότητας: Από τη Γάζα στα Τέμπη
Η Πρωτόπαππα προχωρά ένα βήμα παραπέρα στον παραλληλισμό, επεκτείνοντας τον αρχετυπικό πόνο της Ανδρομάχης σε σύγχρονες εθνικές και παγκόσμιες τραγωδίες. Συγκλονίζει με την αναφορά της σε:
* Τις **μητέρες της Γάζας** που θρηνούν τα παιδιά τους εν μέσω πολεμικών συγκρούσεων.
* Τους **γονείς των Τεμπών** που έχασαν τα παιδιά τους στην πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία, φέρνοντας στο φως την ασύλληπτη διάσταση του μητρικού πόνου.
«Σκύβω το κεφάλι και κοινωνώ τα τραύματά της», δηλώνει χαρακτηριστικά, συνοψίζοντας τη στάση της **ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης** απέναντι σε αυτές τις γυναίκες. Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα δεν είναι απλώς μια θεατρική παράσταση, αλλά ένα **δυνατό κοινωνικό σχόλιο** και μια κραυγή αλήθειας για τη διαχρονική δύναμη και τα βάσανα της γυναικείας ύπαρξης στην παγκόσμια σκηνή.
Πηγή: NDP