Η ακύρωση συναυλίας στη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών πυροδότησε μια έντονη αντιπαράθεση στον δημόσιο λόγο, φέρνοντας στο προσκήνιο κατηγορίες περί “εργαλειοποίησης” του τραγικού συμβάντος, σε μια διαμάχη που κλιμακώθηκε με προσωπικές επιθέσεις και υπαινιγμούς περί σεξισμού.
Η αρχική ανάρτηση που άναψε φωτιές
Η Άννα Μαρία Λογοθέτη, με αφορμή την ακύρωση συναυλίας αφιερωμένης στα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών, προχώρησε σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Η κ. Λογοθέτη έκανε λόγο για «εργαλειοποίηση του τραγικού γεγονότος», υποστηρίζοντας ότι στόχος ήταν η καθυστέρηση της δικαστικής διερεύνησης. Πιο συγκεκριμένα, η ανάρτησή της ανέφερε:
«In other words… Όσο κράτησε η εργαλειοποίηση του τραγικού γεγονότος, με στόχο να καθυστερήσει η δίκη, με παραμύθια από τον πάτο μας και σύμμαχο τον κάθε πικραμένο, διαταραγμένο, αστοιχείωτο Ζαίο και ακροδεξιό ταγάρι, που μας έκαναν μπακ απ για να ρίξουμε την κυβέρνηση, καλά ήταν».
Η δήλωση αυτή, με τον έντονο πολιτικό της υπαινιγμό και την αναφορά σε “Ζαιους” και “ακροδεξιούς”, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου σε ένα ήδη φορτισμένο κοινωνικό κλίμα.
Η απάντηση του Δημήτρη Παπανώτα και οι βολές περί «IQ ραδικιού»
Η ανάρτηση της κ. Λογοθέτη δεν πέρασε απαρατήρητη από τον δημοσιογράφο Δημήτρη Παπανώτα, ο οποίος αντέδρασε με σφοδρότητα, χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ο κ. Παπανώτας, μέσω Instagram, έγραψε:
«Αυτό το κοριτσάκι μου το έφερνε η μάνα του στην εκπομπή μου, να την προβάλουμε λίγο… Και δυστυχώς το κάνανε. Αλλά ευτυχώς, όταν είσαι ατάλαντη και με IQ ραδικιού, δεν… Όσο προβολή κι αν έχεις, καταλήγεις πωλήτρια στο αεροδρόμιο… Ε, Άννα Μαρία;
Υ.Γ. Όποιος κατάλαβε τι λέει στο κείμενό της η wannabe παρουσιάστρια, να έρθει να τον βραβεύσουμε σε μία σεμνή τελετή».
Η αναφορά στο «IQ ραδικιού» και η υποτιμητική αναφορά στο επάγγελμα της «πωλήτριας» προκάλεσαν ευρεία συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον δημοσιογραφικό χώρο, με πολλούς να κάνουν λόγο για σεξιστικό και μισογυνιστικό λόγο.
Η αντεπίθεση της Λογοθέτη: Σεξισμός και πολιτικές αντιφάσεις
Η Άννα Μαρία Λογοθέτη δεν άφησε ασχολίαστη την επίθεση του κ. Παπανώτα, απαντώντας με μια νέα εκτενή ανάρτηση που θίγει ζητήματα σεξισμού, εργασιακής αξιοπρέπειας και πολιτικής στάσης. Η απάντηση της Λογοθέτη επικεντρώθηκε σε πολλά σημεία:
- Αμφισβήτηση της τηλεοπτικής της πορείας: Διέψευσε τον ισχυρισμό περί «παρακάλιας» για προβολή, αναφέροντας τη συμμετοχή της σε πετυχημένα τηλεοπτικά formats με υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.
- Αξιοπρέπεια της εργασίας: Τόνισε ότι η επιλογή της να ασχοληθεί με το λιανεμπόριο ήταν συνειδητή και πετυχημένη, ως μέτοχος σε 14 καταστήματα και sales executive manager, πριν αφοσιωθεί στην μητρότητα. Καταδίκασε την υποτιμητική αναφορά του κ. Παπανώτα στο επάγγελμα της «πωλήτριας», σημειώνοντας την αντίφαση με τη δηλωμένη «αριστερή και προοδευτική» στάση του.
- Σεξισμός και ισότητα: Υπογράμμισε ότι τέτοιου είδους σχόλια υποδηλώνουν έλλειψη σεβασμού προς την εργασία και, ειδικότερα, προς τον αγώνα των γυναικών για ισορροπία σε μια «ανδροκρατούμενη» κοινωνία.
- Πολιτική άποψη και παλαιότερες σχέσεις: Δήλωσε ότι πάντα είχε πολιτική άποψη και ότι αυτό ενοχλούσε τον επαγγελματικό κύκλο του Παπανώτα. Αποκάλυψε μάλιστα ότι το 2014 ο κ. Παπανώτας της είχε προτείνει να συνεργαστούν ραδιοφωνικά, υποδηλώνοντας ότι τότε δεν την θεωρούσε «ατάλαντη».
- Νομικές ενέργειες: Ανέφερε ότι θα κινηθεί νομικά κατά της εφημερίδας «Δημοκρατία» και του κ. Φιλιππάκη για συκοφαντικά και ψευδή δημοσιεύματα που την αφορούν.
Η απάντησή της κ. Λογοθέτη ολοκληρώθηκε με μια ευχή για την εκπομπή του κ. Παπανώτα και την αινιγματική φράση για το “41τακατο”, σαφή αναφορά στα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων εκλογών, υπονοώντας μια πολιτική ταύτιση των απόψεων του κ. Παπανώτα με την κυβερνώσα παράταξη και, κατ’ επέκταση, τη διαφωνία της ίδιας.
Ευρύτερες επιπτώσεις και κοινωνικός διάλογος
Η αντιπαράθεση αυτή αναδεικνύει την οξεία πόλωση στον δημόσιο διάλογο, ειδικά όταν θέματα εθνικής τραγωδίας συνδέονται με πολιτικές ερμηνείες. Παράλληλα, θέτει στο μικροσκόπιο τη χρήση της γλώσσας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από δημόσια πρόσωπα, καθώς και τα όρια της κριτικής έναντι των προσωπικών επιθέσεων και του σεξιστικού λόγου. Η συζήτηση για την αξιοπρέπεια της εργασίας και τον αγώνα για την ισότητα των φύλων εντείνεται, καλώντας σε προβληματισμό για τις υποβόσκουσες αντιλήψεις στην ελληνική κοινωνία.