Η πολυτέλεια συναντά την καινοτομία, καθώς μια νέα εποχή ξεκινά για την Kering με επικεφαλής τον Luca de Meo.
Η νέα ηγεσία της Kering: Ο Luca de Meo στο τιμόνι των κορυφαίων οίκων μόδας
Σε ένα τοπίο όπου η μόδα καλείται να προσαρμοστεί στα ψηφιακά κανάλια, στην αειφόρο ανάπτυξη και τις οικονομικές προκλήσεις, η Kering παίρνει μια τολμηρή απόφαση. Ο Luca de Meo, γνωστός για την επιτυχημένη καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναλαμβάνει από τον Σεπτέμβριο να διαχειριστεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους πολυτελείας παγκοσμίως, με περήφανη θέση στο χαρτοφυλάκιό του ονόματα όπως Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga και Alexander McQueen.
Η πρόκληση της ανανέωσης μιας εμβληματικής μάρκας
Αν και ο de Meo δεν προέρχεται από τον χώρο της μόδας, έχει γίνει γνωστός ως ένας ικανός fixer CEO, με εμπειρία στο να μεταμορφώνει και να αναζωογονεί μάρκες. Τώρα, καλείται να φέρει ξανά την Gucci στην τροχιά της ανάπτυξης, σε μια στιγμή όπου τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας καταγράφουν πτώση: από 10,5 δισ. ευρώ το 2022 σε μόλις 7,7 δισ. ευρώ το 2024.
Παράλληλα, η Saint Laurent αντιμετωπίζει παρόμοια πίεση, με μείωση των εσόδων της από 3,3 δισ. σε 2,9 δισ. ευρώ, ενώ η γενικότερη αγορά της luxury fashion υποχωρεί, καθώς οι καταναλωτές νέας γενιάς επιζητούν πλέον αυθεντικότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία αντί για απλά εντυπωσιακά σήματα.
Ο Luca de Meo: Από την αυτοκινητοβιομηχανία στην ανανέωση της πολυτελούς μόδας
Στη διάρκεια της καριέρας του, ο de Meo έχει αφήσει σημαντικό στίγμα, όπως με την επιτυχημένη επανεκκίνηση του εμβληματικού Fiat 500 και την καθοδήγηση της Renault προς μια πιο βιώσιμη, ηλεκτρική κατεύθυνση. Η ικανότητά του να «διαβάζει» τις ανάγκες ενός brand, να δημιουργεί κουλτούρα και να αναζητά νέες αφηγήσεις που συνδέονται με το καταναλωτικό συναίσθημα και την επιχειρηματική αξία είναι το μεγάλο του ατού.
Αισιοδοξία και προκλήσεις στην αγορά πολυτελείας
Η ανακοίνωση της ανάληψης των καθηκόντων του de Meo υποδέχτηκε με θετικό πρόσημο οι χρηματαγορές, καθώς η μετοχή της Kering σημείωσε αύξηση 11%. Ωστόσο, το πεδίο δράσης του νέου CEO είναι απαιτητικό: ο κόσμος της μόδας βασίζεται στην ένστικτο, την καλλιτεχνική αφήγηση και τη συνέπεια, στοιχεία που ο de Meo καλείται να διαχειριστεί και να αναπτύξει.
Πολυτέλειες όπως η Gucci χρειάζονται τώρα, περισσότερο από ποτέ, έναν ηγέτη που να συνδυάζει διοικητική ευφυΐα με την ικανότητα να ονειρεύεται και να δημιουργεί μια νέα ταυτότητα με βάση τις σύγχρονες αξίες.
Η Kering, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται κάποιον που να ξέρει όχι μόνο να “διορθώνει”, αλλά να ονειρεύεται ξανά. Θα είναι αυτός ο CEO η αρχή μιας νέας εποχής για τον γαλλικό όμιλο ή μια κίνηση πανικού σε μια στιγμή κρίσης; Ο χρόνος και η πασαρέλα θα δείξει.