Μια διεισδυτική ανάλυση της τηλεοπτικής σταδιοδρομίας και της δημόσιας παρουσίας της Ιωάννας Μαλέσκου αναδεικνύει την πολυπλοκότητα της έννοιας της εμπειρίας στον χώρο των media και τη σημασία της διαχείρισης της δημόσιας εικόνας.
Η Τηλεόραση ως Αρένα: Η Περίπτωση της Ιωάννας Μαλέσκου και η Έννοια της «Εμπειρίας»
Ο καταξιωμένος δημοσιογράφος **Στέφανος Κωνσταντινίδης** προέβη πρόσφατα σε μία ειλικρινή αποτίμηση της πορείας της **Ιωάννας Μαλέσκου**, φέρνοντας στο προσκήνιο καίρια ζητήματα σχετικά με την τηλεοπτική εμπειρία και την αντίληψη περί αυτής. Αφορμή στάθηκαν τόσο η νέα επαγγελματική της συνεργασία με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα όσο και ορισμένες δηλώσεις της ίδιας, οι οποίες, κατά τον Κωνσταντινίδη, απαιτούν μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση.
«Η εμπειρία», τόνισε ο Κωνσταντινίδης, «δεν είναι απλώς ζήτημα χρόνου, αλλά κυρίως ουσίας και βάθους.» Αναφερόμενος στην τηλεοπτική πορεία της Μαλέσκου, επισήμανε:
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι ο πραγματικός χρόνος παρουσίας της σε εκπομπές υψηλής τηλεθέασης, όπως το πρόσφατο *Tv Queen*, παραμένει περιορισμένος, γεγονός που, κατά την άποψή του, δεν δικαιολογεί ακόμη την πλατιά χρήση του όρου «έμπειρη» για την ίδια. Αυτή η διάκριση κρίνεται θεμελιώδης, καθώς στον ανταγωνιστικό χώρο της τηλεόρασης, η «εμπειρία» μεταφράζεται σε σταθερότητα, ευελιξία και, κυρίως, σε αποτελέσματα τηλεθέασης.
Η Κρίση του Κοινού και η Τηλεοπτική Πραγματικότητα: Κριτική και «Τοξικότητα»
Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης, με τη μακρά του εμπειρία στον χώρο, ανέδειξε την αμείλικτη φύση της τηλεόρασης, όπου η αξιολόγηση των παρουσιαστών βασίζεται πρωτίστως σε μετρήσιμα μεγέθη, όπως τα ποσοστά τηλεθέασης και η δημόσια αποδοχή. Ειδικότερα, αναφορικά με την Ιωάννα Μαλέσκου:
Παράλληλα, ο δημοσιογράφος δεν παρέλειψε να σχολιάσει την αντίδραση της Μαλέσκου απέναντι στην κριτική, παρατηρώντας μια τάση να αποδίδει τον χαρακτηρισμό «τοξικότητα» σε οποιαδήποτε σχολία που εμπεριείχαν επιχειρήματα. Αυτό το φαινόμενο, της απόρριψης της κριτικής ως «τοξικής», είναι ένα ευρύτερο ζήτημα στον δημόσιο διάλογο και δείχνει την ανάγκη για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και αυτοκριτική εκ μέρους των δημόσιων προσώπων.
Το Ξεκίνημα, οι Δημόσιες Σχέσεις και η «Επιλεκτική» Τοξικότητα
Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης προσέφερε επίσης μία αναδρομή στην αρχή της τηλεοπτικής της εμφάνισης, θυμίζοντας ότι η πρώτη της εκτεταμένη προβολή στα μέσα έγινε από την εκπομπή *«Στη φωλιά των Κούκου»*, όπου πραγματοποίησε και την πρώτη της ζωντανή τηλεοπτική εμφάνιση. Αυτό το σημείο είναι κρίσιμο, καθώς υποδεικνύει τον ρόλο των δημοσίων σχέσεων και της προβολής σε μία εποχή που η τηλεόραση αναζητούσε νέα πρόσωπα.
Ο δημοσιογράφος άσκησε κριτική στις αντιφάσεις στον τρόπο που η ίδια η Ιωάννα Μαλέσκου διαχειρίστηκε τις φήμες και τον δημόσιο λόγο, ειδικά σε σχέση με τη μετακίνηση της **Κατερίνας Καινούργιου** από το OPEN στον ALPHA. «Η τοξικότητα της τηλεόρασης φαίνεται να είναι επιλεκτική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντινίδης, υποδηλώνοντας ότι συχνά τα πρόσωπα είναι πρόθυμα να δεχθούν τη θετική δημοσιότητα, αλλά δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την αρνητική ή επικριτική, ακόμα κι όταν αυτή είναι βάσιμη.
Επαγγελματισμός και Αυτοκριτική: Το Μέλλον στην Τηλεόραση
Εν κατακλείδι, ο **Στέφανος Κωνσταντινίδης** υπογράμμισε ότι στον χώρο της τηλεόρασης, όπως και σε κάθε επαγγελματικό πεδίο, «όλοι κρινόμαστε από τα αποτελέσματα και την επαγγελματική συνέπεια.» Η δημόσια εικόνα, πρόσθεσε, οφείλει να βασίζεται σε ουσιαστικά προσόντα και όχι σε πρόσκαιρα συμφέροντα ή σε μία μονόπλευρη, επιλεκτική κριτική έναντι των Media.
Η τηλεόραση, ως ένα δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο μέσο, απαιτεί από τους παρουσιαστές και τις παρουσιάστριες:
Αυτά τα στοιχεία αποτελούν τον πυρήνα του τηλεοπτικού επαγγελματισμού και είναι απαραίτητα για τη βιώσιμη παρουσία στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κόσμο των Media. Η συζήτηση για την Ιωάννα Μαλέσκου, υπό αυτό το πρίσμα, υπερβαίνει τα προσωπικά όρια και ανάγεται σε ένα ευρύτερο παράδειγμα για το πώς η τηλεόραση διαμορφώνει και αξιολογεί τις δημόσιες προσωπικότητες.