Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που άφησε το αποτύπωμά της, ο Θανάσης Αλευράς ανοίγει την καρδιά του και μοιράζεται όχι μόνο τις προσωπικές του εμπειρίες από τον σκληρό χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης, αλλά και τις προκλήσεις και τους προβληματισμούς που τον διακατέχουν σχετικά με τη σύγχρονη κριτική και την τηλεοπτική πραγματικότητα.
Η Καθοριστική Παρέμβαση Αρναούτογλου και η Αλματώδης Θριαμβολογία
Στο πλαίσιο μιας διεισδυτικής συνέντευξης στην εκπομπή «Καλοκαιρινό ραντεβού» με την έγκριτη δημοσιογράφο Άννα Ζηρδέλη, ο καταξιωμένος ηθοποιός Θανάσης Αλευράς προχώρησε σε μια εξομολόγηση εκ βαθέων, αναδεικνύοντας τον καταλυτικό ρόλο του Γρηγόρη Αρναούτογλου στα πρώτα, δειλά αλλά πολλά υποσχόμενα, βήματα της θεατρικής του πορείας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ο δημοφιλής παρουσιαστής, με τη γνώριμη τηλεοπτική του απήχηση και την επιρροή του στην πολυπληθή πρωινή ζώνη, λειτούργησε ως καταλύτης για την προώθηση του τότε θεατρικού τους εγχειρήματος.
- Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου παραβρέθηκε σε παράσταση.
- Την επόμενη ημέρα, αφιέρωσε εντυπωσιακά τρεις ώρες από την εκπομπή του για να προβάλει την αφίσα και να μιλήσει με ενθουσιασμό για το έργο τους.
- Αποτέλεσμα: «Μέσα σε ένα απόγευμα θραύση ταμεία και το θέατρο γέμισε. Αυτό δεν το ξεχνάμε ποτέ», υπογράμμισε ο Αλευράς, αναδεικνύοντας τη δύναμη της τηλεοπτικής προβολής όταν αυτή γίνεται με γνώση και αυθεντικότητα. Η παρέμβαση αυτή είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του φαινομένου της «τηλεοπτικής ώθησης» που μπορεί να εκτοξεύσει μια καλλιτεχνική προσπάθεια.
Η Γραμμή του Πυρός: Eurovision, Κριτική και η «Κανιβαλιστική» Τηλεόραση
Ο Θανάσης Αλευράς, με τη γνωστή του ειλικρίνεια και αμεσότητα, δεν δίστασε να αναφερθεί στην έντονη κριτική που δέχτηκε αναφορικά με την παρουσίασή του στον διαγωνισμό της Eurovision. Η τοποθέτησή του φωτίζει μια ευρύτερη συζήτηση για την υπερβολή και την παραμόρφωση της κριτικής στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της ταχύτατης διάχυσης πληροφοριών.
«Για μένα παίζει ρόλο αν με σχολιάζουν για το θέατρο ή για το αν ήμουν καλός στη Eurovision. Όμως αυτό δεν ήταν απλή κριτική, είχε σχεδόν πολιτική διάσταση», δήλωσε, προσδίδοντας μια νέα οπτική στην πρόσληψη της κριτικής. Η διαπίστωση αυτή υποδηλώνει την αλλοίωση του αρχικού σκοπού της κριτικής, η οποία συχνά εκφεύγει των ορίων της καλλιτεχνικής αξιολόγησης και εισέρχεται σε πεδία προσωπικής επίθεσης ή ακόμα και πολιτικής χροιάς.
Επιπλέον, ο ηθοποιός έθεσε επί τάπητος ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τους ανθρώπους των τεχνών και όχι μόνο: την ποιότητα της σύγχρονης τηλεόρασης και ειδικά της πρωινής ζώνης. «Τα τελευταία χρόνια η τηλεόραση μοιάζει να κανιβαλίζει τους ανθρώπους», τόνισε ο Αλευράς, χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερα σκληρή λέξη για να περιγράψει την απώλεια της ευγένειας και της δεοντολογίας που χαρακτηρίζει, κατά την άποψή του, μεγάλο μέρος της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας και της δημόσιας κριτικής. Αυτή η «κανιβαλική» διάσταση της τηλεόρασης, όπως την περιγράφει, αφορά την τάση να καταναλώνει προσωπικότητες, να τις εκθέτει σε αμείλικτη κριτική και να θυσιάζει την ουσία στον βωμό της τηλεθέασης και του εντυπωσιασμού.
Η συνέντευξη του Θανάση Αλευρά αναδεικνύει όχι μόνο την προσωπική του διαδρομή, αλλά και ευρύτερα ζητήματα που αφορούν τη σχέση καλλιτέχνη-κοινού, τη δύναμη των Μέσων και την ανάγκη για ποιοτική και εποικοδομητική κριτική σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία διαχέεται με απίστευτη ταχύτητα και η «ετυμηγορία» εκφέρεται συχνά χωρίς έλεος.