Σάββατο 4 Οκτωβρίου
20.5 C
Athens
ΑρχικήMediaΛάμπρος Κωνσταντάρας για Μαρία Κοζάκου: «Όταν δίνεις τέτοια απάντηση είναι γιατί δεν...

Λάμπρος Κωνσταντάρας για Μαρία Κοζάκου: «Όταν δίνεις τέτοια απάντηση είναι γιατί δεν ξέρεις τι να πεις» – Η άποψη του δημοσιογράφου

Η συζήτηση για τη χρηματοδότηση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, ειδικά της ΕΡΤ, αποτελεί διαχρονικά ένα ευαίσθητο θέμα στην Ελλάδα, προκαλώντας συχνά έντονους δημόσιους διαλόγους. Πρόσφατες δηλώσεις της διευθύντριας προγράμματος της ΕΡΤ, Μαρίας Κοζάκου, φαίνεται να πυροδότησαν εκ νέου αυτή τη συζήτηση, θέτοντας επί τάπητος όχι μόνο τον τρόπο λειτουργίας της κρατικής τηλεόρασης, αλλά και τη γενικότερη αντίληψη για το τηλεοπτικό τοπίο.

Οι Δηλώσεις που Προκάλεσαν Αντιδράσεις

Σε πρόσφατη συνέντευξή της στο «Στούντιο 4», η Μαρία Κοζάκου προέβη σε μία δήλωση που σχολιάστηκε ευρέως. Η διευθύντρια προγράμματος της ΕΡΤ ανέφερε πως ο κόσμος «δεν πληρώνει μόνο την ΕΡΤ, αλλά και την ιδιωτική τηλεόραση μέσω της διαφήμισης». Αυτή η τοποθέτηση, η οποία είχε ως στόχο πιθανώς να διευρύνει την οπτική γωνία της χρηματοδότησης των μέσων, βρέθηκε στο επίκεντρο κριτικής.

Η Ανάλυση του Λάμπρου Κωνσταντάρα

Μεταξύ αυτών που σχολίασαν τις δηλώσεις ήταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, από την εκπομπή «Ραντεβού το ΣΚ» στις 4 Οκτωβρίου. Ο παρουσιαστής χαρακτήρισε τον παραλληλισμό της κυρίας Κοζάκου ως αστοχότατο. Ειδικότερα, ο κ. Κωνσταντάρας υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη δήλωση πιθανώς προήλθε από την έλλειψη ετοιμότητας για άλλη απάντηση, τονίζοντας τη θεμελιώδη διαφορά στον τρόπο χρηματοδότησης:

  • Ο κόσμος πληρώνει υποχρεωτικά τα 3 ευρώ μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ για την ΕΡΤ.
  • Η ιδιωτική τηλεόραση, αν και χρηματοδοτείται από διαφημίσεις στις οποίες, έμμεσα, συνεισφέρουν οι καταναλωτές μέσω των αγορών τους, δεν απαιτεί άμεσο και υποχρεωτικό αντίτιμο από τον τηλεθεατή για την παρακολούθηση του περιεχομένου της.

«Όταν δίνεις απάντηση και λες ότι και τα ιδιωτικά κανάλια τα πληρώνει ο κόσμος μέσω της διαφήμισης, είναι γιατί δεν ήξερες τι να πεις. Θεωρώ αστοχότατο τον παραλληλισμό. Ο κόσμος πληρώνει τα τρία ευρώ στη ΔΕΗ. Δε συμφωνώ με το ότι πρέπει να νιώθουμε διευθυντές προγράμματος και να κουνάμε συνέχεια το δάχτυλο στην ΕΡΤ, αλλά όχι ότι πληρώνουμε τα ιδιωτικά κανάλια. Εμάς ο κόσμος τώρα που μας βλέπει, δε μας πληρώνει. Δωρεάν μας βλέπει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Λάμπρος Κωνσταντάρας.

Δημόσια vs. Ιδιωτική Τηλεόραση: Το Χρηματοδοτικό Χάσμα

Αυτή η αντιπαράθεση αναδεικνύει την ουσιαστική διαφορά στον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου της δημόσιας και της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Η ΕΡΤ, ως δημόσιος φορέας, βασίζεται σε ένα συνδυασμό κρατικής επιχορήγησης και του ανταποδοτικού τέλους που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό το τέλος, ύψους 3 ευρώ, κατοχυρώνει τη λειτουργία της ως φορέα παροχής δημόσιου αγαθού, με υποχρεώσεις που άπτονται της ενημέρωσης, του πολιτισμού και της ψυχαγωγίας, χωρίς να εξαρτάται αποκλειστικά από την εμπορική επιτυχία.

Αντιθέτως, τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια χρηματοδοτούνται πρωτίστως από διαφημιστικά έσοδα. Αυτό σημαίνει ότι η βιωσιμότητά τους εξαρτάται άμεσα από την ικανότητά τους να προσελκύουν κοινό – και κατ’ επέκταση διαφημιστές – μέσω του προγράμματός τους. Παρόλο που οι διαφημίσεις ενσωματώνονται στο κόστος των προϊόντων και υπηρεσιών που τελικά πληρώνει ο καταναλωτής, αυτό συνιστά έμμεση επιβάρυνση και όχι άμεση, υποχρεωτική εισφορά όπως στην περίπτωση του ανταποδοτικού τέλους.

Ανάλυση: Η Ευρύτερη Συζήτηση για την ΕΡΤ

Η συζήτηση περί χρηματοδότησης της ΕΡΤ εκτείνεται πέρα από το απλό οικονομικό σκέλος. Αφορά και την αποστολή της δημόσιας τηλεόρασης, την ανεξαρτησία της από πολιτικές πιέσεις και την ποιότητα του παραγόμενου έργου. Οι συνεχείς επικρίσεις για το ανταποδοτικό τέλος συχνά συνδέονται με τον προβληματισμό αν η ΕΡΤ ανταποδίδει πραγματικά τα χρήματα των φορολογουμένων με υψηλού επιπέδου περιεχόμενο, το οποίο να διαφοροποιείται ουσιαστικά από την ιδιωτική τηλεόραση.

In the author’s assessment, τέτοιου είδους δηλώσεις, ενώ ενδεχομένως αποσκοπούν στην υπεράσπιση του ρόλου της ΕΡΤ, ενδέχεται να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, πυροδοτώντας νέες εντάσεις και παρέχοντας επιχειρήματα σε όσους αμφισβητούν τη βιωσιμότητα και τη χρησιμότητα του σημερινού μοντέλου λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης. Η ειλικρινής αντιμετώπιση του θέματος της χρηματοδότησης και η ανάδειξη της προσφοράς της ΕΡΤ είναι κρίσιμη για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού.

Μελλοντικές Προεκτάσεις

Η διαρκής αυτή συζήτηση υπογραμμίζει την ανάγκη για έναν ανοιχτό και διαφανή διάλογο σχετικά με τον ρόλο και τη χρηματοδότηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα. Το ζήτημα είναι πολύπλοκο και απαιτεί όχι μόνο οικονομική ανάλυση, αλλά και προβληματισμό για τη δημοκρατική λειτουργία και την ενημέρωση των πολιτών σε ένα σύγχρονο τοπίο μέσων. Η δημόσια τηλεόραση, ειδικά σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και πολλαπλών πηγών ενημέρωσης, καλείται να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της και να δικαιολογήσει τη θέση της στον εθνικό προϋπολογισμό.

WHAT'S HOT

Αφροδίτη Γραμμέλη: «Ο Βασίλης Μπισμπίκης ας πήγαινε στο Σύνταγμα χωρίς κάμερες»

Η δημόσια στήριξη σε κοινωνικά αιτήματα, ειδικά όταν προέρχεται από πρόσωπα με μεγάλη...

Σον Diddy Κομπς: Η ποινή του για δύο υποθέσεις πορνείας – Αναλυτικά η καταδίκη

Η υπόθεση του Σον Κομπς, γνωστού ως Diddy, έχει συγκλονίσει τον κόσμο της...

Παπαδημητρίου: Η αντίδραση της Χαρούλας όταν της είπα ότι θα γίνει πρώτη φωνή

Σε μια εποχή όπου οι ειδήσεις αναδύονται και εξαφανίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, η...

Νικόλ Κίντμαν: Η «πέτρα του σκανδάλου» στο φημολογούμενο διαζύγιο με τον Κιθ Έρμπαν αποκαλύπτεται

Η είδηση του χωρισμού της Nicole Kidman και του Keith Urban, μετά από...

Σέρρες: Διπλό επεισόδιο στις 7 Οκτωβρίου – Μια κηδεία με στυλ και βραδιά στα μπουζούκια με αναπάντεχη τροπή

Η τηλεοπτική επιστροφή των «Σερρών», της σειράς που αγαπήθηκε για τον μοναδικό συνδυασμό...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έλεν Μίρεν: Με την πιο καυτή τάση στα παπούτσια που όλοι συζητούν

Η μόδα, ως καθρέφτης της κοινωνίας και των διαθέσεων, βρίσκει συχνά την ανανέωση...

Παπαδημητρίου: Η αντίδραση της Χαρούλας όταν της είπα ότι θα γίνει πρώτη φωνή

Σε μια εποχή όπου οι ειδήσεις αναδύονται και εξαφανίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, η...

Κάρι Κουν: Η νέα της ultra-κοντή κουπ pixie είναι η τάση του φθινοπώρου

Η **Carrie Coon** πρωταγωνίστησε σε μια από τις πιο συζητημένες μεταμορφώσεις της φετινής...

Fashion Weeks: Τα 4 κορυφαία trends για την άνοιξη του 2026 που ξεχώρισαν

Η μόδα για την Άνοιξη του 2026 αναδεικνύεται ως ένα κράμα δημιουργικότητας, έκφρασης...

Αφροδίτη Γραμμέλη: «Ο Βασίλης Μπισμπίκης ας πήγαινε στο Σύνταγμα χωρίς κάμερες»

Η δημόσια στήριξη σε κοινωνικά αιτήματα, ειδικά όταν προέρχεται από πρόσωπα με μεγάλη...

Ηλιάνα Παπαγεωργίου: «Λύγισε» στο GNTM – «Μη με κάνεις να κλαίω, κρατιέμαι τόση ώρα»

Στον κόσμο της τηλεόρασης, όπου η εικόνα και η σκηνοθεσία κυριαρχούν, σπάνια αναδύονται...

Δρ Αμίρ: D2 ή D3; Ποια βιταμίνη D να επιλέξετε αυτόν τον χειμώνα.

Καθώς ο καιρός ψυχραίνει, η βιταμίνη D επανέρχεται στο προσκήνιο, όχι μόνο ως...

Νικόλ Κίντμαν: Η «πέτρα του σκανδάλου» στο φημολογούμενο διαζύγιο με τον Κιθ Έρμπαν αποκαλύπτεται

Η είδηση του χωρισμού της Nicole Kidman και του Keith Urban, μετά από...

Τζέσικα Άλμπα: Επαναφέρει τα τζιν με φαρδιά μπατζάκια και αναδεικνύει το κολακευτικό στυλ που μακραίνει τα πόδια

Η **Jessica Alba** επαναπροσδιορίζει το φθινοπωρινό στιλ, αναδεικνύοντας ένα trend που επιστρέφει δυναμικά:...

Grand Hotel: Ο Ρήγας πουλά το ξενοδοχείο και προτείνει στην Κυβέλη να φύγουν μαζί

Η μοίρα του Grand Hotel κρέμεται από μία κλωστή, καθώς η επικείμενη πώλησή...

Κατερίνα Γερονικολού: Η απάντησή της σε ερώτηση για τον Δημήτρη Ουγγαρέζο – «Όλα καλά»

Η δημόσια συζήτηση για τα όρια της φιλίας και της επαγγελματικής κριτικής στον...

Σέρρες: Διπλό επεισόδιο στις 7 Οκτωβρίου – Μια κηδεία με στυλ και βραδιά στα μπουζούκια με αναπάντεχη τροπή

Η τηλεοπτική επιστροφή των «Σερρών», της σειράς που αγαπήθηκε για τον μοναδικό συνδυασμό...

Βαγγέλης Σερίφης: Πρώην συνεργάτες σχολιάζουν την αποχώρησή του από το Open – «Δεν αποχαιρετιστήκαμε ποτέ»

Μία απρόσμενη αποχώρηση «ταρακούνησε» τους διαδρόμους του Open Studios λίγο πριν την πρεμιέρα...

Κέιτι Χολμς: Η «ζεστή-κομψή» φόρμουλα ντυσίματος που εξασφαλίζει smart casual εμφανίσεις κάθε μέρα

Καθώς η μετάβαση στην φθινοπωρινή σεζόν γίνεται όλο και πιο αισθητή, η αναζήτηση...

Σον Diddy Κομπς: Η ποινή του για δύο υποθέσεις πορνείας – Αναλυτικά η καταδίκη

Η υπόθεση του Σον Κομπς, γνωστού ως Diddy, έχει συγκλονίσει τον κόσμο της...