Η Δέσποινα Μοιραράκη, γνωστή για την επιχειρηματική της δεινότητα, αναδεικνύει την κοινωνική ευθύνη συνδυάζοντας την αγάπη της για τη μόδα με την επιθυμία για προσφορά, διοργανώνοντας ένα μοναδικό φιλανθρωπικό bazaar.
Η Δέσποινα Μοιραράκη: Όταν η Επιχειρηματικότητα Συναντά τη Φιλανθρωπία και την Κοινωνική Ευαισθησία
Η καταξιωμένη επιχειρηματίας, Δέσποινα Μοιραράκη, μια προσωπικότητα συνώνυμη με την επιτυχία και την οξυδέρκεια στον ελληνικό χώρο, προχωρά σε μία αξιέπαινη πρωτοβουλία που συνδυάζει δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους: αυτόν της υψηλής μόδας και της φιλανθρωπίας. Σε πρόσφατη τηλεοπτική της εμφάνιση, η κυρία Μοιραράκη αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη διοργάνωση ενός φιλανθρωπικού bazaar, το οποίο αναμένεται να διεξαχθεί το φθινόπωρο.
Στο επίκεντρο αυτού του bazaar θα βρεθούν επώνυμα αξεσουάρ μόδας, κυρίως τσάντες και παπούτσια, τα οποία ανήκαν στην προσωπική της συλλογή και πλέον δεν χρησιμοποιεί. Η κίνηση αυτή δεν είναι απλώς μια πράξη γενναιοδωρίας, αλλά αντικατοπτρίζει μια βαθύτερη φιλοσοφία σχετικά με την αξία των υλικών αγαθών και την κοινωνική προσφορά.
Η Φιλοσοφία της Αξίας και της Προσβασιμότητας στη Μόδα
Η Δέσποινα Μοιραράκη, με τον τρόπο που μόνο εκείνη ξέρει να κάνει, έθιξε ένα ευαίσθητο θέμα που αφορά την αντίληψη περί “αξίας” στον χώρο της μόδας. Η επιχειρηματίας υπογράμμισε με έμφαση ότι ένα όμορφο και ποιοτικό αξεσουάρ δεν είναι απαραίτητα συνώνυμο με μια εξαιρετικά υψηλή τιμή. Η δήλωσή της αυτή έρχεται να απομυθοποιήσει την έννοια της “αποκλειστικότητας” που συχνά συνοδεύει τα πολυτελή είδη.
Ενδιαφέρουσα ήταν και η προσέγγισή της σε όσους επιλέγουν απομιμήσεις μεγάλων οίκων μόδας. Αντί για κριτική, η κυρία Μοιραράκη εξέφρασε κατανόηση και σεβασμό, επισημαίνοντας την ουσία: το σημαντικό, όπως τόνισε, είναι να κατέχει κανείς μια όμορφη τσάντα που να ανταποκρίνεται στο προσωπικό του γούστο και τις ανάγκες, ακόμα κι αν αυτή κοστίζει μόλις 20 ευρώ. “Δεν υπάρχει λόγος να κακολογούμε κάποιον επειδή δεν έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα επώνυμο προϊόν”, συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα αποδοχής, συμπερίληψης και κοινωνικής ευαισθησίας.
Επιχειρηματικότητα, Μόδα και Corporate Social Responsibility (CSR)
Η πρωτοβουλία της Δέσποινας Μοιραράκη εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο της Κοινωνικής Ευθύνης των Επιχειρήσεων (Corporate Social Responsibility – CSR), έναν τομέα που κερδίζει συνεχώς έδαφος στη σύγχρονη επιχειρηματική σκηνή. Εδώ, η επιχειρηματίας δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά επεκτείνει τη δράση της στην κοινωνία, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της ως φορέα αλλαγής και προσφοράς.
Η διοργάνωση ενός φιλανθρωπικού bazaar με αντικείμενα πολυτελείας υπογραμμίζει:
* Την «κυκλική» οικονομία της μόδας και την επαναχρησιμοποίηση.
* Την ικανότητα να συνδυάζονται **επιχειρηματικοί στόχοι (φήμη, προβολή) με κοινωνικούς (προσφορά, βοήθεια)**.
* Την κατανόηση της **καταναλωτικής ψυχολογίας** και των οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν πολλοί.
* Την προσωπική δέσμευση της επιχειρηματία σε ζητήματα πέρα από την καθαρά εμπορική δραστηριότητα.
Η Δέσποινα Μοιραράκη, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την κοινωνική πρόοδο, συνδυάζοντας το πάθος για τη μόδα με τη βαθιά διάθεση για προσφορά, αναδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο της κοινωνικής ευθύνης στον κόσμο της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και της μόδας.
Το παραπάνω απόσπασμα βασίζεται στις δηλώσεις της Δέσποινας Μοιραράκη, όπως αυτές προβλήθηκαν στο πλαίσιο της τηλεοπτικής εκπομπής Happy Day.