Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου
26.4 C
Athens
ΑρχικήMediaΓιάννης Μπέζος: «Να πάνε στην οικοδομή να ξεκουραστούν» λέει σε κουρασμένους ηθοποιούς...

Γιάννης Μπέζος: «Να πάνε στην οικοδομή να ξεκουραστούν» λέει σε κουρασμένους ηθοποιούς ο ηθοποιός

Ο Γιάννης Μπέζος, μια εμβληματική μορφή της ελληνικής υποκριτικής σκηνής, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, ανέλυσε με το χαρακτηριστικό του σκεπτικισμό και την οξύνοια που τον διακρίνει, ζητήματα που άπτονται της τέχνης, της τηλεόρασης και της στάσης των καλλιτεχνών.

Η Υποκριτική, το Κοινό και η «Επιτυχία» στην Τηλεόραση

Ο καταξιωμένος ηθοποιός, μιλώντας στην εκπομπή «Το ‘Χουμε» και τη Ναταλία Αργυράκη, αποδόμησε την κοινή πεποίθηση ότι το κοινό «θέλει να γελάσει». Όπως εύστοχα επισήμανε, πρόκειται για ένα κλισέ: «Είναι κλισέ ότι ο κόσμος θέλει να γελάσει, λες και πέρσι ήθελε να κλαίει. Το θέμα είναι το πώς και είναι δική μας ευθύνη, όχι του κοινού.» Η προσέγγιση αυτή αναδεικνύει την ενεργό ευθύνη του δημιουργού έναντι του κοινού, υπογραμμίζοντας ότι η ποιότητα του περιεχομένου πηγάζει από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και όχι από τις υποτιθέμενες επιθυμίες της μάζας.

Επιπλέον, ο κ. Μπέζος έθεσε υπό αμφισβήτηση την επικρατούσα αντίληψη περί τηλεοπτικής επιτυχίας, η οποία συχνά ταυτίζεται αποκλειστικά με τα νούμερα τηλεθέασης. «Επιτυχία δεν είναι τα νούμερα της τηλεόρασης, γιατί ο κόσμος έβλεπε, βλέπει και θα βλέπει ανοησίες,» δήλωσε χαρακτηριστικά. Αυτή η θέση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στην εποχή της κυριαρχίας των μετρήσεων, όπου ο ποιοτικός αντίκτυπος συχνά επισκιάζεται από την ποσοτική απήχηση. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι ακόμη και ο ίδιος καταναλώνει «ανοησίες για να γελάσει και να χλευάσει», διευκρινίζοντας όμως ότι αυτό δεν πρέπει να λαμβάνεται «τοις μετρητοίς» από τους δημιουργούς. Το ζητούμενο, κατά τον Γιάννη Μπέζο, είναι να κάνουν οι καλλιτέχνες πρωτίστως «καλά τη δουλειά τους», ανεξαρτήτως της στιγμιαίας ανταπόκρισης των δεικτών τηλεθέασης.

Ο Ρόλος και τα Όρια του Καλλιτέχνη

Σε μια εποχή όπου η κοινωνική τοποθέτηση των καλλιτεχνών αποτελεί συχνά αντικείμενο συζήτησης, ο Γιάννης Μπέζος έθεσε σαφή όρια. «Ο καλλιτέχνης πρώτα πρέπει να κάνει καλά την δουλειά του και μετά θα δούμε τι θα κάνουμε με τις τοποθετήσεις του. Εννοείται ότι δικαιούται να έχει λόγο αλλά οφείλει να κάνει και καλά την δουλειά του.» Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει την πρωταρχική ευθύνη του καλλιτέχνη να διακρίνεται στον πυρήνα του επαγγέλματός του, προτού διεκδικήσει ρόλο κοινωνικού σχολιαστή ή διαμορφωτή της κοινής γνώμης. Η επαγγελματική αρτιότητα τίθεται ως θεμέλιο για κάθε περαιτέρω παρέμβαση.

Η «Σκληρή» Πραγματικότητα των Προβών και η Ηθική της Εργασίας

Με τον αιχμηρό του λόγο, ο ηθοποιός δεν δίστασε να σχολιάσει και τη συμπεριφορά συναδέλφων που εκφράζουν κόπωση κατά τη διάρκεια προβών και γυρισμάτων. «Κάποιες φορές όταν ακούω από κάποιους συναδέλφους στις πρόβες και στα γυρίσματα ότι κουράστηκαν. Αυτό που τους λέω είναι να πάνε στην οικοδομή να ξεκουραστούν. Οι καλλιτέχνες δεν δικαιούνται να λένε κουράστηκα,» τόνισε. Η δήλωση αυτή, αν και ακούγεται σκληρή, αποτυπώνει μια ηθική της εργασίας που θέλει τον καλλιτέχνη αφοσιωμένο και πλήρως δεσμευμένο στην τέχνη του, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις πολύ πιο δυσμενείς συνθήκες άλλων επαγγελμάτων. Αντί για έναν «ρομαντικό» εξιδανικευμένο καλλιτέχνη, ο κ. Μπέζος προβάλλει την εικόνα ενός επαγγελματία που αντιμετωπίζει τη δουλειά του με συνέπεια και σεβασμό.

«Δικτατορική» Σκηνοθεσία και Αποτελεσματικότητα στο Θέατρο

Τέλος, ο Γιάννης Μπέζος αναφέρθηκε στο ύφος της σκηνοθεσίας του στο θέατρο, χρησιμοποιώντας έναν όρο που χρήζει διευκρίνισης. «Συμπεριφέρομαι δικτατορικά με την καλή έννοια, αναφέρονται όλοι σ’ εμένα,» είπε. Η φράση «με την καλή έννοια» είναι κλειδί, καθώς ο ίδιος έσπευσε να εξηγήσει: «Εφόσον η δουλειά μου ζητάει κάτι παραπάνω, είμαι υποχρεωμένος να φερθώ ελέγχοντας τους ανθρώπους και όχι καταπιέζοντάς τους. Και σας διαβεβαιώ ότι οι άνθρωποι περνάνε μια χαρά μαζί μου, ακριβώς γιατί δεν είναι σκορποχώρι.»

Αυτή η προσέγγιση φανερώνει μια μεθοδική και συγκεντρωτική ηγεσία, απαραίτητη σε ένα οργανωμένο θεατρικό σύνολο. Η αναζήτηση της αρτιότητας και η αποφυγή του «σκορποχωρίου» απαιτούν σαφείς κατευθύνσεις και συντονισμό. Ο όρος «δικτατορικός» στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζεται σε αυστηρή καθοδήγηση και ανάληψη ευθύνης για το τελικό αποτέλεσμα, πάντα με σεβασμό στους συνεργάτες, διασφαλίζοντας ένα παραγωγικό και ευχάριστο περιβάλλον εργασίας.

WHAT'S HOT

Mulberry: Αναβιώνει την εμβληματική τσάντα Roxanne, χαροποιώντας τους Millennials.

Η θρυλική τσάντα Mulberry Roxanne επιστρέφει δυναμικά, αναβιώνοντας τη νοσταλγία της Y2K εποχής...

Δημήτρης Αλεξάνδρου: «Το καλύτερο πράγμα σε έναν γάμο είναι να είσαι καλεσμένος» – Το νέο του βίντεο.

Ο Δημήτρης Αλεξάνδρου, γνωστός για την πορεία του στον χώρο του μόντελινγκ και...

Τρεις ασκήσεις ποδιών που «χτίζουν» γλουτούς χωρίς squats

Η ενδυνάμωση των γλουτών και των ποδιών αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο όχι μόνο της...

Το Δίχτυ: Έξι νέες ερμηνείες και καυτά κοινωνικά ζητήματα στον νέο κύκλο επεισοδίων.

Η πολυαναμενόμενη επιστροφή της αστυνομικής-κοινωνικής σειράς «Το Δίχτυ» στην ΕΡΤ σηματοδοτεί την έναρξη...

Άννα Χάθαγουεϊ: Η τελευταία της εμφάνιση επιβεβαιώνει την επικράτηση του sheer trend για την επόμενη σεζόν

Η Anne Hathaway, επενδύοντας στη διαχρονική γοητεία του "διάφανου", επαναφέρει την τάση του...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κώστας Τσουρός για Ναταλία Γερμανού: Η αλήθεια πίσω από τη φημολογούμενη κόντρα και γιατί την αγαπάει πολύ.

Ο Κώστας Τσουρός, γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής, προέβη σε μια προσωπική τοποθέτηση εφ’...

Αλέξανδρος Σαμοντούροβ: Η νέα ελπίδα του ελληνικού μπάσκετ, το συμβόλαιο με τον Παναθηναϊκό και η άγνωστη ζωή του

Η νίκη της Εθνικής Ομάδας Μπάσκετ επί του Ισραήλ με σκορ 84-79, εξασφαλίζοντας...

Βαγγέλης Κονιτόπουλος: «Θέλεις να με κάνεις να με πάρουν τα δάκρυα;» – Η συγκινητική εξομολόγηση για τις απώλειες

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη, ο γνωστός μουσικός Βαγγέλης Κονιτόπουλος άνοιξε την καρδιά του...

Άννα Χάθαγουεϊ: Η τελευταία της εμφάνιση επιβεβαιώνει την επικράτηση του sheer trend για την επόμενη σεζόν

Η Anne Hathaway, επενδύοντας στη διαχρονική γοητεία του "διάφανου", επαναφέρει την τάση του...

Βάφτιση Κόρης Μαλέσκου-Δανιά: Ονειρικός Στολισμός και Εντυπωσιακές Μπομπονιέρες στο Ελληνικό Παραμύθι

Η Ιωάννα Μαλέσκου και ο Κωνσταντίνος Δανιάς βάφτισαν την κόρη τους, χαρίζοντας της...

Βασιλική Μιλλούση: Νέος ρόλος στην Περιφέρεια Αττικής – Αλλαγή σελίδας για την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια

Η Ολυμπιονίκης της ενόργανης γυμναστικής, Βασιλική Μιλλούση, ανοίγει ένα νέο, σημαντικό κεφάλαιο στην...

Νέα σεζόν, νέες τάσεις: Η επιστροφή στην πραγματικότητα απαιτεί το κατάλληλο outfit.

Ο Σεπτέμβριος φέρνει μαζί του την αίσθηση του αναπόφευκτου τέλους της ανεμελιάς του...

Το Δίχτυ: Έξι νέες ερμηνείες και καυτά κοινωνικά ζητήματα στον νέο κύκλο επεισοδίων.

Η πολυαναμενόμενη επιστροφή της αστυνομικής-κοινωνικής σειράς «Το Δίχτυ» στην ΕΡΤ σηματοδοτεί την έναρξη...

Μάρκος Σεφερλής: Ευχαριστήριο βίντεο για τα γενέθλιά του και τις 57 στιγμές ζωής του.

Ο Μάρκος Σεφερλής, μία από τις πιο αναγνωρίσιμες φυσιογνωμίες της ελληνικής θεατρικής και...

Δημήτρης Αλεξάνδρου: Τρυφερή ανάρτηση «Ο Πάρης κοιμάται στην πιο ασφαλή αγκαλιά» με τον γιο του

Ο Δημήτρης Αλεξάνδρου, γνωστός επιχειρηματίας και μοντέλο, μοιράστηκε πρόσφατα με τους διαδικτυακούς του...

Εριέττα Κούρκουλου Λάτση: Ο ιδιαίτερος τρόπος που επέλεξε να αποχαιρετήσει το καλοκαίρι.

Το φετινό καλοκαίρι για την επιχειρηματία και φιλάνθρωπο Εριέττα Κούρκουλου Λάτση αποτυπώθηκε ως...

H&M: Η πολυτελής τσάντα των 33 λιρών που θυμίζει την Polène Cyme

Στον κόσμο της μόδας, όπου η πολυτέλεια συναντά την καθημερινή πρακτικότητα, η H&M...

Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας: Μια “οικογενειακή” συνθήκη γεμάτη μελωδίες

Η Καλαμάτα, μια δυναμική πόλη που συνδυάζει άψογα την αστική ζωντάνια με την...

Ελένη Παλυβού Μπούση: Οι επώνυμοι από τον χώρο της πολιτικής και των media στην παρουσίαση του νέου βιβλίου της

Σε μια εκδήλωση που συνδύασε τον πολιτισμό με την κοινωνική προσφορά, η Ελένη...

Από την Πριγκίπισσα Νταϊάνα στη Ναόμι Κάμπελ: Τα πιο εμβληματικά celebrity χτενίσματα όλων των εποχών.

Από την εμβληματική «κουπ» της Πριγκίπισσας Νταϊάνα μέχρι την «ατημέλητη» κοτσίδα της Μέγκαν...