Στη δικαστική αίθουσα, όπου εκτυλίσσεται το δράμα της δίκης του κατηγορούμενου ηθοποιού Πέτρου Φιλιππίδη, αναδύονται συνεχώς νέες πτυχές και μαρτυρίες που περιπλέκουν την υπόθεση, φέρνοντας στο προσκήνιο ζητήματα ηθικής, επαγγελματικής δεοντολογίας και προσωπικών σχέσεων στον χώρο του θεάτρου. Η πρόσφατη ακροαματική διαδικασία χαρακτηρίστηκε από εκρηκτικές δηλώσεις και συγκλονιστικές αποκαλύψεις, με επίκεντρο τη φημολογούμενη ερωτική σχέση του Φιλιππίδη με την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους.
Η επιβεβαίωση του Πάνου Χαϊκάλη για τη σχέση Φιλιππίδη – Παπαχαραλάμπους
Ο ηθοποιός Πάνος Χαϊκάλης, καταθέτοντας ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, προέβη σε δηλώσεις που αναζωπύρωσαν τις συζητήσεις γύρω από την υπόθεση. Όπως επανέλαβε εμφατικά, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και ο Πέτρος Φιλιππίδης είχαν πράγματι μια προηγούμενη ερωτική σχέση. Στην κατάθεσή του στις 11 Ιουνίου, απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με τις καταγγελίες της Παπαχαραλάμπους για «έντονα φιλιά», ο Χαϊκάλης τόνισε: «Ήταν πασίγνωστο στο ελληνικό θέατρο ότι υπήρχε σχέση μεταξύ τους». Αυτή η πληροφορία, αν και φημολογούνταν στον καλλιτεχνικό κόσμο, αποκτά πλέον επίσημη διάσταση μέσω της δικαστικής διαδικασίας, ενδεχομένως επηρεάζοντας την ερμηνεία των κινήτρων πίσω από ορισμένες καταγγελίες. Ο Χαϊκάλης, μιλώντας και στην εκπομπή «Το Πρωινό», δήλωσε πως έχει γνώση της σχέσης, αλλά διευκρίνισε ότι η ευαισθησία του θέματος και οι τηλεοπτικοί περιορισμοί δεν του επιτρέπουν να επεκταθεί περαιτέρω.
Η συγκινητική μαρτυρία της Χριστίνας Παππά και η επαγγελματική δεοντολογία
Η ηθοποιός Χριστίνα Παππά, επίσης μάρτυρας υπεράσπισης, προσήλθε στο δικαστήριο φανερά συγκινημένη, εκφράζοντας τη λύπη της για την «καταστροφή της ζωής ενός ανθρώπου». Η Παππά περιέγραψε τον Πέτρο Φιλιππίδη ως έναν συνεργάτη που, παρά την αυστηρότητά του στη δουλειά, ήταν πάντα «ηθικός και συνεργάσιμος». Η συνεργασία τους, όπως είπε, ήταν «άψογη». Ιδιαίτερης σημασίας είναι η δήλωσή της ότι, παρά τις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η ίδια «δεν είχε ακούσει ποτέ παρόμοια περιστατικά από πριν». Αυτή η μαρτυρία υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα των σχέσεων στον καλλιτεχνικό χώρο και την διαφορετική αντίληψη που μπορεί να έχει εκάστη πλευρά για τα ίδια γεγονότα. Η Παππά διαχώρισε τη θέση της από την άποψη που θέλει το θέατρο ως «μεγάλο κρεβάτι», τονίζοντας ότι κάθε άτομο είναι υπεύθυνο για τις πράξεις του, αναδεικνύοντας έτσι ένα ζήτημα διαχρονικής συζήτησης για τη φύση και τα όρια των επαγγελματικών σχέσεων στο καλλιτεχνικό περιβάλλον.
Απόσπασμα από την κατάθεση της Χριστίνας Παππά:
- «Ο Πέτρος στη δουλειά ήταν αυστηρός, αλλά γλυκός, η εικόνα του ήταν άψογη.»
- «Βγαίναμε παρέα και θυμάμαι πως πάντα με επέστρεφε στο ξενοδοχείο μου.»
- «Αν και πάντα υπέρ των γυναικών, δεν πιστεύω τις καταγγελίες.»
Ο Γιώργος Χριστοδούλου και η αμφισβήτηση των καταγγελιών
Ο ηθοποιός Γιώργος Χριστοδούλου προσέφυγε σε έντονο ύφος για να υπερασπιστεί τον Πέτρο Φιλιππίδη, χαρακτηρίζοντας τις κατηγορίες ως «κωμωδία χωρίς λόγο». Η μαρτυρία του Χριστοδούλου ήταν ιδιαίτερα επιθετική και προκλητική, ειδικά όσον αφορά την περιγραφή του ελληνικού θεάτρου. Με σκωπτικό τόνο το περιέγραψε ως «ένα απέραντο κρεβάτι», αναφερόμενος σε μια υποκείμενη κουλτούρα εξαρτήσεων και υπονοούμενων, η οποία, κατά την άποψή του, υφίσταται ανεξαρτήτως των σημερινών καταγγελιών. Ο Χριστοδούλου αμφισβήτησε συγκεκριμένες καταγγελίες, όπως αυτή της Εβελίνας Παπούλια για επίδειξη γεννητικών οργάνων επί σκηνής, χαρακτηρίζοντάς την «τεχνικά ανέφικτη». Η επιχειρηματολογία του εστίασε στην ανάδειξη φαινομένων που, κατά τη γνώμη του, έχουν αλλοιώσει την εικόνα του θεάτρου και των καλλιτεχνών, ανεξαρτήτως της παρούσας υπόθεσης. Επιπλέον, υποστήριξε ότι η απομάκρυνση του Φιλιππίδη από την παράσταση Όριεντ Εξπρές οφειλόταν σε ένταση μεταξύ συναδέλφων και όχι σε παρενόχληση, δίνοντας μια εναλλακτική ερμηνεία στα γεγονότα.
Η «καρασχέση» Φιλιππίδη – Παπαχαραλάμπους και οι εντάσεις στην αίθουσα
Ο Γιώργος Χριστοδούλου επανέφερε με έμφαση τη σχέση του Πέτρου Φιλιππίδη με την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, χαρακτηρίζοντάς την όχι απλή, αλλά «καρασχέση». Αυτό το στοιχείο, κατά τον ίδιο, μπορεί να αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εξήγηση του κινήτρου πίσω από την καταγγελία της ηθοποιού. Η τοποθέτησή του προκάλεσε ένταση στην αίθουσα, καθώς περιλάμβανε και υποτιμητικές αναφορές σε άλλες καταγγέλλουσες, οδηγώντας σε φραστικές αντιπαραθέσεις με την πλευρά της πολιτικής αγωγής. Η στρατηγική της υπεράσπισης φαίνεται να επικεντρώνεται στην αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των καταγγελλουσών, μέσω της ανάδειξης προσωπικών σχέσεων και πιθανών κινήτρων.
Friction in the Courtroom: Η έντονη αντιπαράθεση στο δικαστήριο
Η ακροαματική διαδικασία σημαδεύτηκε από σφοδρές αντιπαραθέσεις. Ο Γιώργος Χριστοδούλου συγκρούστηκε φραστικά τόσο με την πρόεδρο του δικαστηρίου όσο και με τον εισαγγελέα, αμφισβητώντας τις βάσεις των μηνύσεων και απαιτώντας την απόδοση δικαιοσύνης. Η κορύφωση της έντασης επήλθε όταν επιτέθηκε φραστικά στον δικηγόρο της πολιτικής αγωγής, Αλέξανδρο Μίντζια, αποκαλώντας τον «ιμπρεσάριο που καταδυναστεύει ηθοποιούς». Η παρέμβαση της προέδρου κρίθηκε αναγκαία για να εκτονωθεί η κατάσταση, αναδεικνύοντας το φορτισμένο κλίμα και τις υψηλές εντάσεις που επικρατούν στην αίθουσα του δικαστηρίου.
Πέτρος Φιλιππίδης για την παράσταση Όριεντ Εξπρές: Η δική του ερμηνεία
Ο ίδιος ο κατηγορούμενος, Πέτρος Φιλιππίδης, αναφέρθηκε στην περίφημη παράσταση Όριεντ Εξπρές, η οποία αποτέλεσε σημείο αναφοράς για πολλές από τις καταγγελίες εναντίον του. Εκείνος, ωστόσο, απέδωσε τα προβλήματα της παράστασης όχι στις καταγγελίες, αλλά στην «ετερόκλητη σύνθεση του θιάσου» και στην «έλλειψη επαγγελματικής συνοχής». Αυτή η δήλωση, αν και δεν αναφέρεται ευθέως στις βαρύτατες κατηγορίες που τον βαραίνουν, σκιαγραφεί μια εικόνα δυσλειτουργίας εντός του θιάσου, η οποία, κατά την άποψή του, δεν σχετίζεται άμεσα με τα περιστατικά που καταγγέλθηκαν. Η ακροαματική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, με την αναμονή για επιπλέον καταθέσεις μαρτύρων να διατηρεί το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης αμείωτο για μια υπόθεση που έχει συγκλονίσει τον καλλιτεχνικό κόσμο και την ελληνική κοινωνία.