Η Sydney Sweeney, η ανερχόμενη σταρ του Χόλιγουντ, βρέθηκε στο επίκεντρο όχι μόνο για τις ερμηνευτικές της ικανότητες, αλλά και για μια διαφημιστική καμπάνια που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις, αναγκάζοντάς την να λάβει ξεκάθαρη θέση εν όψει της εμφάνισής της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο (TIFF).
Το Χρονικό της Αντίδρασης: “Genes” και “Jeans”
Η διφορούμενη διαφημιστική καμπάνια της American Eagle, με τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων τον Ιούλιο. Το λογοπαίγνιο μεταξύ των αγγλικών λέξεων “genes” (γονίδια) και “jeans” (τζιν) – οι οποίες έχουν παρόμοια προφορά – ήταν ο πυρήνας της διαφημιστικής ιδέας. Ωστόσο, η επιλογή αυτής της φράσης θεωρήθηκε από μερίδα του κοινού ως ατυχής και προβληματική, ειδικά από την οπτική γωνία της σύγχρονης κοινωνικής ευαισθητοποίησης γύρω από ακροδεξιές ιδεολογίες.
Η έντονη κριτική που δέχτηκε η ηθοποιός και η εταιρεία οφείλεται στην ιστορική σύνδεση της έννοιας των “καλών γονιδίων” ή “ανώτερων γονιδίων” με ευγονικές θεωρίες και ναζιστική προπαγάνδα, που προωθούσαν φυλετική καθαρότητα και ρατσιστικές ιδεολογίες κατά τον 20ό αιώνα. Αν και η πρόθεση της American Eagle ήταν προφανώς να τονίσει την άψογη σιλουέτα της Sweeney σε συνδυασμό με τα τζιν της, η επιλογή των λέξεων πυροδότησε μια συζήτηση για την ευθύνη της διαφήμισης και την ακρίβεια στην επιλογή μηνυμάτων.
Η Ξεκάθαρη Θέση της Sydney Sweeney στο TIFF
Εν όψει της πολυαναμενόμενης παρουσίας της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου θα κάνει πρεμιέρα η νέα της ταινία «Christy», η Sydney Sweeney επέλεξε να αποστασιοποιηθεί πλήρως από το διαφημιστικό σκάνδαλο. «Είμαι εκεί για να υποστηρίξω την ταινία μου και τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην παραγωγή της, και δεν είμαι εκεί για να μιλήσω για τζιν», δήλωσε χαρακτηριστικά στο «Vanity Fair», σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Η δήλωση αυτή υπογραμμίζει την επαγγελματική της προσήλωση και την επιθυμία της να επικεντρωθεί στην καλλιτεχνική της δημιουργία. «Η ταινία αφορά την Κρίστι και γι’ αυτό θα μιλήσω γι’ αυτήν» πρόσθεσε, παραπέμποντας στον ρόλο της ως της πυγμάχους Κρίστι Μάρτιν.
Sydney Sweeney refuses to discuss her controversial American Eagle ad campaign while at #TIFF promoting her boxing drama “Christy.”
“I am there to support my movie and the people involved in making it, and I’m not there to talk about jeans. The movie’s about Christy, and that’s… pic.twitter.com/RUHUedIPGh
— Variety (@Variety) September 4, 2025
Το Βάρος της Δημόσιας Εικόνας και η Διαχείριση Κρίσεων
Το περιστατικό με την American Eagle αναδεικνύει την πολυπλοκότητα της διαχείρισης της δημόσιας εικόνας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Οι διασημότητες, ως πρόσωπα επιρροής, φέρουν ένα μεγαλύτερο βάρος όσον αφορά τις επιλογές τους σε συνεργασίες και την προβολή μηνυμάτων. Η ταχύτητα με την οποία διαδίδονται οι πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μετατρέψει μια αθώα (φαινομενικά) διαφημιστική καμπάνια σε κρίση δημοσίων σχέσεων.
Η απόφαση της Sweeney να αποφύγει τη συζήτηση για το θέμα στο TIFF, παρόλο που η ερώτηση τέθηκε ευθέως, αποτελεί μια στρατηγική κίνηση. Στοχεύει στην αποφυγή περαιτέρω αναζωπύρωσης της διαμάχης και στην ανακατεύθυνση της προσοχής προς το καλλιτεχνικό της έργο. Αυτό είναι σύνηθες στην βιομηχανία του θεάματος, όπου οι προσωπικότητες προσπαθούν να προστατεύσουν την καριέρα τους από παρερμηνείες ή απρόβλεπτες αρνητικές συνδέσεις.
Η Αναμενόμενη Πρεμιέρα της «Christy»
Η ταινία «Christy», στην οποία η Sydney Sweeney υποδύεται την ομώνυμη φλογερή μποξέρ, αναμένεται να είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του φετινού TIFF. Η επιλογή της Sweeney να ενσαρκώσει τον ρόλο μίας τόσο εμβληματικής φιγούρας του αθλητισμού, δείχνει την επιθυμία της να διευρύνει το υποκριτικό της φάσμα πέρα από τις κωμικές και δραματικές ερμηνείες για τις οποίες έχει γίνει γνωστή. Η κινηματογραφική κοινότητα και το κοινό αναμένουν με ενδιαφέρον να δουν αυτή τη νέα πτυχή της καριέρας της.