Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση γεννήθηκε γύρω από τα σχόλια του Γιώργου Λιάγκα για την Klavdia και την ελληνική συμμετοχή στη φετινή Eurovision, με τη Ναταλία Γερμανού να παίρνει θέση υπέρ του παρουσιαστή του ANT1.
Η αντίδραση της Ναταλίας Γερμανού για τα σχόλια του Γιώργου Λιάγκα
Η Ναταλία Γερμανού, στο πλαίσιο της εκπομπής «Καλύτερα Δεν Γίνεται» στις 24 Μαΐου, σχολίασε τον τρόπο που ο Γιώργος Λιάγκας εξέφρασε την άποψή του για την Klavdia και το τραγούδι της «Αστερομάτα». Τόνισε ότι ο παρουσιαστής δεν είχε σκοπό να δυσφημίσει την καλλιτέχνιδα ή να την υποτιμήσει, αλλά χρησιμοποίησε έναν πιο καυστικό και ακραίο τρόπο έκφρασης.
«Δεν είναι απαγορευτικό κάποιος να πει αν του αρέσει ή όχι κάτι. Ο Γιώργος έχει έναν πιο ατόφιο και άμεσο τρόπο – διαφορετικό από τον δικό μου που είναι πιο γλυκός», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι το να δίνουμε σαφείς γνώμες είναι σημαντικό στην τηλεόραση.
Τα σχόλια του Γιώργου Λιάγκα για την ελληνική εκπροσώπηση στη Eurovision 2024
Πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο στην εκπομπή «Το Πρωινό», ο Γιώργος Λιάγκας είχε δηλώσει για την performance της Klavdia και της συμμετοχής «Αστερομάτα»: «Τώρα που το τραγούδι βρίσκεται στην 18η θέση στα στοιχήματα, και ενώ δεν έχουν βγει ακόμα όλα τα τραγούδια των άλλων χωρών, θεωρώ ότι φέτος θα πιάσουμε τον πάτο, του πάτου!».
Αυτή η άποψη, αν και σαφώς έντονη, αντικατοπτρίζει τις προσωπικές του <> και προκάλεσε αντιδράσεις, αλλά και ένα κύκλο συζητήσεων για το ρόλο της κριτικής στην ελληνική τηλεόραση.
Η σημασία της ελεύθερης έκφρασης στην τηλεόραση και τα μέσα ενημέρωσης
Η αντιπαράθεση αυτή αναδεικνύει το ζήτημα της ελευθερίας έκφρασης και της δυνατότητας του παρουσιαστή να εκφέρει ανοιχτά τη γνώμη του, ακόμη κι αν αυτή είναι έντονη ή πολωτική. Η τηλεοπτική κοινωνία και το κοινό είναι συχνά διχασμένα ανάμεσα σε έναν πιο «γλυκό» και προσεκτικό λόγο και σε έναν πιο «χοντροκομμένο» και απόλυτο τρόπο επικοινωνίας.
Το παράδειγμα του Γιώργου Λιάγκα και της Ναταλίας Γερμανού δείχνει ότι, ακόμα και όταν οι απόψεις διαφέρουν ως προς τον τόνο και την ένταση, η εξέταση των συμμετοχών στη Eurovision 2024 μπορεί να γίνει αντικείμενο σοβαρής τηλεοπτικής συζήτησης και κριτικής με γνώμονα την έντιμη και τεκμηριωμένη αξιολόγηση.