Ο Ηλίας Ψινάκης, ένα πρόσωπο που έχει συνδέσει το όνομά του με την επιτυχία και την ανάδειξη σημαντικών καλλιτεχνών στην Ελλάδα, προσφέρει μια σπάνια ματιά πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, αναφερόμενος στην ιστορική του συνεργασία με τον Σάκη Ρουβά και την εξέλιξη της σχέσης τους μετά το πέρας αυτής.
Η Χρυσή Εποχή και η Δημιουργία Ενός Μύθου
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εκπομπή “Το’χουμε” και τον δημοσιογράφο Κώστα Τσουρό, ο Ηλίας Ψινάκης αναφέρθηκε εκτενώς στην περίοδο που διετέλεσε μάνατζερ του Σάκη Ρουβά, περιγράφοντας τη φιλοσοφία και τη στρατηγική που οδήγησε στην εκτόξευση της καριέρας του δημοφιλούς τραγουδιστή. «Υπήρχε άλλη φιλοσοφία κι άλλη γραμμή με το Σάκη, χτίσαμε ένα μύθο μαζί», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας τον κομβικό ρόλο που έπαιξε η συστηματική επένδυση σε ένα όραμα.
Ο Ψινάκης τόνισε τη σημασία της ‘εξαργύρωσης’ του μύθου, αναφέροντας συγκεκριμένα περιστατικά που αναδεικνύουν το μέγεθος του φαινομένου Ρουβά εκείνη την εποχή. «Πιο παλιά δίναμε πάρα πολλά για να περνάμε, γιατί έτσι χτίζεις το μύθο. Πηγαίναμε στην Πάτρα και έκλεινε η πόλη με ασθενοφόρα, με ΜΑΤ. Κάτι τέτοιο δεν είχε ξαναγίνει στην Ελλάδα», περιγράφοντας ένα πρωτοφανές επίπεδο λατρείας και μαζικής υστερίας που θύμιζε φαινόμενα διεθνών pop ειδώλων.
Η Μετά-Ψινάκη Εποχή και η Διατήρηση της Αίγλης
Η συζήτηση επεκτάθηκε και στην περίοδο μετά τη λήξη της συνεργασίας τους. Ο Ψινάκης αναφέρθηκε στον διάδοχό του, τον Καφίρη, κάνοντας μια ενδιαφέρουσα σύγκριση: «Μετά από εμένα ο Σάκης είχε ένα πάρα πολύ καλό μάνατζερ τον Καφίρη, αλλά δεν έχτισε τον μύθο γιατί έπρεπε να τον εξαργυρώνει κιόλας». Αυτή η παρατήρηση αναδεικνύει τη διαφορά μεταξύ της αρχικής φάσης δημιουργίας ενός καλλιτεχνικού προφίλ και της μεταγενέστερης φάσης διαχείρισης και οικονομικής αξιοποίησης της φήμης.
Αναγνωρίζοντας την αμετάκλητη φύση των εξελίξεων, ο Ηλίας Ψινάκης επεσήμανε: «Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος για τη διακοπή μιας εργασίας. Ο Σάκης έκανε οικογένεια, έχει τέσσερα παιδιά». Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει την αλλαγή προτεραιοτήτων στη ζωή του καλλιτέχνη, κάτι που συχνά επηρεάζει τις επαγγελματικές σχέσεις και επιλογές.
Η Κληρονομιά και η Σημερινή Σχέση
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συνέντευξης αφορά τη διαχρονική αξία του ρεπερτορίου που δημιουργήθηκε την εποχή της συνεργασίας τους. «Ο Σάκης τραγουδάει ακόμα τα τραγούδια που έκανε επιτυχία τότε κι αυτό είναι η μεγάλη του μαγκιά. Το πρόγραμμα του είναι τα τραγούδια που έλεγε παλιά», τόνισε ο Ψινάκης, αναδεικνύοντας την αντοχή των επιτυχιών στο χρόνο και την σοφία του Ρουβά να βασίζεται σε αυτές.
Ο Ψινάκης έπλεξε επίσης το εγκώμιο του Σάκη Ρουβά για την καλλιτεχνική του εξέλιξη και τους επιδραστικούς mentors που είχε: «Ο Σάκης μορφώθηκε με την Βουγιουκλάκη, με τον Τσαρούχη, με τον Φωτόπουλο». Αναφερόμενος σε αυτά τα εμβληματικά ονόματα του ελληνικού πολιτισμού, ο Ψινάκης υπαινίσσεται την επιρροή που δέχθηκε ο Ρουβάς και πώς αυτή συνέβαλε στη διαμόρφωση της συνολικής του περσόνας, πέρα από το τραγούδι.
Οι Προσωπικές Αποστάσεις
Όσον αφορά την τρέχουσα επικοινωνία τους, ο Ηλίας Ψινάκης ήταν ξεκάθαρος: «Δεν μιλάμε ιδιαίτερα πλέον, έχουμε άλλες ζωές». Αυτή η δήλωση επιβεβαιώνει αυτό που συχνά συμβαίνει σε μακροχρόνιες επαγγελματικές σχέσεις υψηλής έντασης: μετά τη λήξη τους, οι δρόμοι των εμπλεκομένων διαφοροποιούνται, με τις προσωπικές προτεραιότητες να υπερτερούν. Η φράση «Δεν με παίρνει τηλέφωνο. Δεν μου μιλάει» που αναφέρεται στο απόσπασμα, αν και φαινομενικά σκληρή, αντικατοπτρίζει απλά την πραγματικότητα δύο ανθρώπων που, μετά από μια έντονη κοινή πορεία, έχουν πλέον διαφορετικούς κύκλους ζωής και προτεραιότητες.
Η συνέντευξη του Ηλία Ψινάκη προσφέρει ένα πολύτιμο μάθημα για τη δυναμική των σχέσεων στον απαιτητικό χώρο του θεάματος, όπου η δημιουργία μύθων, η διαχείριση της φήμης και εν τέλει η μετατόπιση των προτεραιοτήτων συνθέτουν ένα πολυσύνθετο και συχνά απρόβλεπτο τοπίο.