Η υπόθεση του τροχαίου ατυχήματος στη Φιλοθέη, στην οποία εμπλέκεται ο γνωστός ηθοποιός Βασίλης Μπισμπίκης, αναδεικνύει για άλλη μια φορά την ευαισθησία της κοινής γνώμης σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και τήρησης της νομοθεσίας. Πέρα από το πρόσωπο του ηθοποιού, το περιστατικό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επικοινωνία με τις αρχές μετά από ένα τροχαίο και την αξιοπιστία των μαρτυριών, θέματα που απασχολούν συχνά τους πολίτες.
Η ουσία της υπόθεσης: Δικαστική εκκρεμότητα και αντιφατικές δηλώσεις
Το τροχαίο ατύχημα συνέβη στη Φιλοθέη, με τον Βασίλη Μπισμπίκη να φέρεται ως ο υπαίτιος. Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι ότι ο ηθοποιός πρόκειται να δικαστεί στις 8 Οκτωβρίου. Οι δηλώσεις γύρω από το περιστατικό είναι αντικρουόμενες, κυρίως ως προς το αν άφησε ο ηθοποιός σημείωμα επικοινωνίας στον τόπο του ατυχήματος.
Συγκεκριμένα:
- Ο Βασίλης Μπισμπίκης ισχυρίζεται ότι άφησε σημείωμα.
- Αναφέρθηκε ότι συνεργάτιδα της Δέσποινας Βανδή επικοινώνησε με το αστυνομικό τμήμα Φιλοθέης, αρνούμενη όμως ότι άφησε σημείωμα ο ηθοποιός.
Αμφισβητήσεις και σχολιασμός: Η θέση της αστυνομίας
Οι αντιφατικοί ισχυρισμοί έχουν προκαλέσει δημόσια συζήτηση. Η τηλεπαρουσιάστρια Ανθή Βούλγαρη, στην εκπομπή “Κοινωνία Ώρα Mega“, εξέφρασε την άποψη ότι: «Η αστυνομία δεν έχει λόγο να πει ψέματα. Μην τρελαθούμε τώρα». Αυτή η τοποθέτηση υπογραμμίζει την εμπιστοσύνη που αποδίδεται, γενικά, στις αρχές επιβολής του νόμου και θέτει εν αμφιβόλω τους ισχυρισμούς που έρχονται σε αντίθεση με τα ευρήματά τους.
Analysis: Η αξία του σημειώματος σε ένα τροχαίο ατύχημα είναι τεράστια. Σύμφωνα με την κείμενη ελληνική νομοθεσία περί τροχαίων, η εγκατάλειψη του τόπου ατυχήματος χωρίς την παροχή στοιχείων επικοινωνίας ή την ειδοποίηση των αρχών, αποτελεί παράβαση. Το σημείωμα λειτουργεί ως απόδειξη καλής θέλησης και συμμόρφωσης με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ειδικά σε περιπτώσεις υλικών ζημιών.
Επιπλέον προβληματισμοί: Η εμπλοκή εταιρειών leasing και ασφαλιστικών
Η Ανθή Βούλγαρη έθεσε επίσης ένα πρακτικό ζήτημα που αφορά πολλά τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα σήμερα. Όταν το εμπλεκόμενο όχημα ανήκει σε εταιρεία leasing: «Έχω την αίσθηση, ότι επειδή η εταιρία leasing πληρώνει την ασφάλεια και όλα αυτά, παίρνεις τηλέφωνο εκεί και λες ότι έχει γίνει ένα ατύχημα».
Analysis: Η συγκεκριμένη παρατήρηση αναδεικνύει ένα κοινό σημείο προβληματισμού για οδηγούς οχημάτων leasing. Η ευθύνη για την επικοινωνία με την ασφαλιστική εταιρεία και τη διαχείριση της ζημιάς μπορεί να περιπλέκεται όταν ο οδηγός δεν είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Συνήθως, οι συμβάσεις leasing προβλέπουν ρητούς όρους για την αντιμετώπιση τροχαίων, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης ενημέρωσης της εταιρείας leasing, η οποία με τη σειρά της αναλαμβάνει την επικοινωνία με την ασφαλιστική. Η μη τήρηση αυτών των όρων μπορεί να έχει συνέπειες για τον μισθωτή.
Το κοινωνικό σχόλιο: Ο χορός και οι αντιδράσεις
Πέρα από την ουσία του τροχαίου, το περιστατικό πήρε και μια διάσταση κοινωνικού σχολιασμού, με αφορμή πλάνα που κυκλοφόρησαν και έδειχναν τον Βασίλη Μπισμπίκη να χορεύει με την ηθοποιό Δανάη Παππά. «Το πλάνο με τη Δανάη Παππά το είδαμε; Τον τρελό χορό; Εγώ, παιδιά, εάν συνέβαινε σε μένα αυτό, δεν ξέρω τι θα έκανα. Θα έλεγα ‘κύριε δικαστά, χώστε τον μέσα’. Τι χορός ρε συ Ιορδάνη; Τόσο cheek to cheek… Το χορός είναι αυτός Κρητικός; Και το φιλί στο τέλος; Εμένα αυτό μου έκανε εντύπωση. Μπορεί να είναι φίλοι οι άνθρωποι, αλλά μου έκανε εντύπωση», σχολίασε η Ανθή Βούλγαρη.
In the author’s assessment: Αυτό το κομμάτι του σχολιασμού, αν και δεν άπτεται άμεσα της νομικής πτυχής του τροχαίου, καταδεικνύει την τάση της κοινής γνώμης να συνδέει τη συμπεριφορά των δημοσίων προσώπων σε διαφορετικά πλαίσια. Η εικόνα ενός ατόμου που εμπλέκεται σε ένα ατύχημα και παράλληλα εμφανίζεται να διασκεδάζει έντονα, μπορεί να δημιουργήσει αρνητικές εντυπώσεις, ανεξαρτήτως του αν οι πράξεις αυτές είναι άσχετες μεταξύ τους ή χρονικά απομακρυσμένες.