Συχνά, η καθημερινότητα φέρνει απρόοπτα, ειδικά όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι. Για τους επώνυμους, όμως, μια απλή παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μπορεί να μετατραπεί σε πρωτοσέλιδο, φέρνοντας στο φως όχι μόνο το περιστατικό αλλά και ευρύτερα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Με αφορή τα πρόσφατα τροχαία προβλήματα γνωστών προσώπων, ας δούμε μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις που απασχόλησαν έντονα την κοινή γνώμη.

Διάσημοι στο στόχαστρο της Τροχαίας

Η Δήμητρα Ματσούκα βρέθηκε αντιμέτωπη με τις αρχές τον Νοέμβριο, όταν εντοπίστηκε να κινείται με υπερβολική ταχύτητα στη Βουλιαγμένη. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν πως οδηγούσε με 97 χλμ/ώρα σε δρόμο με όριο 50 χλμ/ώρα, ενώ το αλκοτέστ έδειξε 0,38, πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Επιπλέον, της είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα από τον Οκτώβριο και οι πινακίδες του οχήματος λίγες μέρες πριν το συμβάν.

Η ηθοποιός, μιλώντας αργότερα, εξήγησε πως δεν είχε ενημερωθεί για την αφαίρεση του διπλώματος και πως οι πινακίδες της είχαν αφαιρεθεί πρόσφατα για παράβαση στάθμευσης. Υποστήριξε ότι πήρε το αυτοκίνητο για να το μεταφέρει στο σπίτι της μετά από ρεπό. Η ΕΛ.ΑΣ. είχε εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για την σύλληψή της, αναδεικνύοντας την αυστηρότητα των ελέγχων.

Ψηφιακές κλήσεις και «έξυπνες» κάμερες

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς ήταν από τους πρώτους που έλαβαν ψηφιακή κλήση από τις νέες «έξυπνες» κάμερες της Αττικής Οδού. Τον Σεπτέμβριο, το πολυτελές του αυτοκίνητο καταγράφηκε να κινείται με 210 χλμ/ώρα, με αποτέλεσμα την αφαίρεση του διπλώματος για ένα χρόνο και πρόστιμο 2.000 ευρώ. Ο δικηγόρος του τενίστα υποστήριξε πως δεν οδηγούσε ο ίδιος, αλλά η κλήση εκδόθηκε κανονικά μέσω του gov.gr, δείχνοντας την αποτελεσματικότητα του νέου συστήματος.

Αυτές οι κάμερες, που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρικές λεωφόρους όπως η Κηφισίας και η Βουλιαγμένης, αποτελούν μέρος του νέου ΚΟΚ που θα εφαρμοστεί πλήρως από τον Σεπτέμβριο του 2025. Στόχος είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επεισόδια και δικαστικές περιπέτειες

Η Ράνια Καρατζαφέρη βρέθηκε στο επίκεντρο τον Οκτώβριο, όταν συνελήφθη μετά από επεισόδιο με αστυνομικούς στην Αττική Οδό. Ως συνοδηγός σε όχημα που οδηγούσε φίλος της υπό την επήρεια αλκοόλ, η δημοσιογράφος φέρεται να αντέδρασε έντονα στους ελέγχους. Η ίδια περιέγραψε την εμπειρία της ως «απαξιωτική συμπεριφορά» και «κατάχρηση εξουσίας», παραδεχόμενη ωστόσο πως έχασε την ψυχραιμία της.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης ενεπλάκη σε τροχαίο στη Φιλοθέη, προκαλώντας ζημιές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα. Αν και αρχικά υπήρξαν αναφορές για εγκατάλειψη, ο ηθοποιός παρουσιάστηκε μόνος του στην Τροχαία Κηφισιάς, δηλώνοντας πως θα καλύψει όλες τις ζημιές. Στη δίκη που ακολούθησε, κρίθηκε ένοχος για μη συμμόρφωση σε υποχρεώσεις οδηγού και του επιβλήθηκε χρηματική ποινή 7.000 ευρώ.

Αυτά τα περιστατικά αναδεικνύουν τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια και την ισότιμη εφαρμογή του νόμου. Ενώ κάποιοι βλέπουν την αυστηρότητα ως αναγκαία, άλλοι επικρίνουν την υπερβολική δημοσιοποίηση, θεωρώντας ότι ενισχύει στερεότυπα. Το σίγουρο είναι πως η οδική συμπεριφορά των επωνύμων επηρεάζει την κοινή γνώμη, καθιστώντας την ευαισθητοποίηση όλων μας πιο επιτακτική από ποτέ.