Ο Θοδωρής Αθερίδης, μία εμβληματική μορφή της ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής, άνοιξε την καρδιά του στην εκπομπή «Το ‘Χούμε» και τη δημοσιογράφο Ναταλία Αργυράκη.
Η Ανεκτίμητη Σχέση με τα Εγγόνια: «Ο Αντετοκούνμπο της ζωής μου»
Με μία αναπάντεχη και τρυφερή παρομοίωση, ο Θοδωρής Αθερίδης περιέγραψε τη σχέση του με τα εγγόνια του ως «άπαιχτη» και «εκτός συναγωνισμού». «Τα εγγόνια μου είναι ο “Γιάννης Αντετοκούνμπο” και όλες οι υπόλοιπες σχέσεις στη ζωή μου είναι όλοι οι υπόλοιποι παίκτες», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας την απόλυτη προτεραιότητα και την ανιδιοτελή χαρά που του προσφέρουν. Αυτή η δήλωση αναδεικνύει την βαθιά συναισθηματική σύνδεση που βιώνει με τη νέα γενιά της οικογένειάς του, θέτοντάς την πάνω από κάθε άλλη σχέση. Τόνισε μάλιστα ότι, ως παππούς, απολαμβάνει την ανεμελιά και την απουσία αγωνίας, καθώς αυτή η μέριμνα ανήκει στους γονείς, αφήνοντας σε εκείνον τον ρόλο της χαράς και της απόλαυσης.
Η Οικονομική Πραγματικότητα και ο Φόβος του Μέλλοντος
Παρά την καλλιτεχνική του αναγνώριση και την επιτυχημένη του πορεία, ο Θοδωρής Αθερίδης δεν δίστασε να θίξει το ευαίσθητο θέμα των οικονομικών απολαβών και της αβεβαιότητας που φέρνει ο χρόνος. «Θα ήθελα να έχω περισσότερα χρόνια για τα εγγόνια αλλά πρέπει να δουλέψουμε για να ζήσουμε, δεν είμαστε πλούσιοι», εξομολογήθηκε. Αυτή η δήλωση αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα πολλών καλλιτεχνών στην Ελλάδα, οι οποίοι, παρά την αναγνωρισιμότητα, αντιμετωπίζουν την ανάγκη συνεχούς εργασίας για να διατηρήσουν ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης αναγνώρισε μεν ότι ανήκει στους «καλά αμειβόμενους» του χώρου του, αλλά έθεσε εύλογα ερωτήματα για το μέλλον:
- Πώς θα αντιμετωπίσει την οικονομική του κατάσταση σε 15 χρόνια, όταν ίσως η εργασιακή του δυνατότητα μειωθεί;
- Πώς μπορεί ένας ηθοποιός να επιβιώσει αξιοπρεπώς με τη σύνταξη;
Ο φόβος του να μην μπορεί να προσφέρει ένα δώρο στα εγγόνια του, αποτελεί ένα συγκινητικό και ταυτόχρονα βαθιά ρεαλιστικό στιγμιότυπο της ανησυχίας που διακατέχει πολλούς Έλληνες πολίτες εν όψει της τρίτης ηλικίας. Ο Αθερίδης εξέφρασε την επιθυμία του να μην είναι μίζερος, αλλά η αγωνία για τη βιοποριστική επάρκεια στην ηλικία των 60, με την προοπτική των 75, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία ευρύτερα, ειδικά στον χώρο του πολιτισμού.
Η Καλλιτεχνική Πορεία και η Αυτοκριτική
Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο Θοδωρής Αθερίδης αναφέρθηκε και στην μακρά και επιτυχημένη καλλιτεχνική του διαδρομή. Με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει στον χώρο του θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, έχει εδραιωθεί ως ένας από τους πιο πολυσχιδείς και αγαπητούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Η ειλικρίνειά του, τόσο για την προσωπική του ζωή όσο και για τις οικονομικές προκλήσεις, ενισχύει την αυθεντικότητά του και την σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει με το κοινό του. Η συνέντευξη αποτελεί μια πολύτιμη ματιά στο παρασκήνιο της ζωής ενός αναγνωρισμένου καλλιτέχνη, αναδεικνύοντας τις χαρές και τις ανησυχίες που αντιμετωπίζει.