Σε μια αποκλειστική συνέντευξη-ποταμό, ο Sascha Paeth, η εμβληματική μορφή πίσω από τους θρυλικούς Heavens Gate, εγκαινιάζει τη νοσταλγική επανένωση του συγκροτήματος επί ελληνικού εδάφους. Είκοσι έξι χρόνια μετά τη διάλυσή τους, το ιστορικό συγκρότημα επιστρέφει στη σκηνή στο πλαίσιο του εορταστικού φεστιβάλ για τα 20 χρόνια του Rock Hard, υποσχόμενο μια βραδιά γεμάτη εκπλήξεις και δυνατές συγκινήσεις.
Η Αναγέννηση των Heavens Gate στην Ελλάδα
Η είδηση της «αναβίωσης» των Heavens Gate για μια εμφάνιση στην Ελλάδα, και μάλιστα στο πλαίσιο του φεστιβάλ για τα 20 χρόνια του περιοδικού Rock Hard (Παρασκευή 12 & Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων), μοιάζει πράγματι με θαύμα για τους λάτρεις του heavy metal. Ο ίδιος ο Sascha Paeth, ο κιθαρίστας και παραγωγός που σφράγισε τον ήχο του συγκροτήματος, αποκαλύπτει τα παρασκήνια αυτής της απρόσμενης επανένωσης. «Πέρυσι, στη Γερμανία, δοκιμάσαμε κάτι ανάλογο, αλλά σε μικρότερη κλίμακα, με το τρέχον μου project, τους Masters Of Ceremony, να διασκευάζουν Heavens Gate», εξηγεί ο Paeth. «Ο Σάκης Φράγκος και ο Γιώργος Κουκουλάκης από το Rock Hard το είδαν και μας πρότειναν να το αναβαθμίσουμε σε πλήρες σόου στην Ελλάδα». Η πρόταση, όπως ήταν φυσικό, βρήκε άμεση ανταπόκριση, δεδομένης της πολυετούς σχέσης και αμοιβαίας εκτίμησης του Paeth με τον Γιώργο Κουκουλάκη.
Μια Setlist Νοσταλγίας και Νέων Ηχητικών Διαδρομών
Όσο για την επερχόμενη συναυλία, ο Sascha Paeth προετοιμάζει το κοινό για ένα μοναδικό setlist που θα συνδυάζει την ιστορία των Heavens Gate με το παρόν των Masters Of Ceremony. Περίπου 50% υλικό από κάθε μπάντα θα αποτελέσει τον κορμό της εμφάνισης, με τους Masters Of Ceremony να ανοίγουν την αυλαία και τους Heavens Gate να ακολουθούν. «Ήδη κάθισα με τον Bonny Bilski (ντράμερ των Heavens Gate και Masters Of Ceremony) και παίξαμε μαζί τα παλιά μας τραγούδια, είχαμε να το κάνουμε για περίπου 25 χρόνια!», δηλώνει ενθουσιασμένος ο Paeth, υπογραμμίζοντας τη χαρά και την ανυπομονησία για την αθηναϊκή βραδιά.
Μία σημαντική απουσία, ωστόσο, θα είναι αυτή του αρχικού τραγουδιστή των Heavens Gate, Thomas Rettke. «Νομίζω ότι δεν τραγουδά πια», αναφέρει ο Paeth, προσθέτοντας ότι δεν έχει καμία πληροφορία για τη μουσική του δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια. Τον ρόλο του τραγουδιστή για το υλικό των Heavens Gate θα αναλάβει ο Herbie Langhans, μια ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη φωνή στη metal σκηνή, γνωστός για τη συμμετοχή του στους Firewind και τους Avantasia, προσδίδοντας μια φρέσκια πνοή στις κλασικές συνθέσεις.
Η Ανακάλυψη της Ελλάδας και η Ιαπωνική “Rock Star” Εμπειρία
Παρά την ιστορική σχέση της Ελλάδας με το heavy metal, οι Heavens Gate δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να εμφανιστούν ζωντανά επί ελληνικού εδάφους κατά τη διάρκεια της ενεργούς τους πορείας. «Φαντάζει περίεργο», παραδέχεται ο Paeth, «αλλά όσο μείναμε μαζί, δεν παίξαμε και σε πολλές χώρες». Αυτή τη φορά, ωστόσο, η επίσκεψη στην Αθήνα θα είναι διαφορετική. «Θα μείνουμε κάποιες μέρες! Ερχόμαστε όλοι παρέα με τις συντρόφους μας κι έχουμε τη διάθεση να περάσουμε όμορφα, κάνοντας μερικά από τα στάνταρ πράγματα που κάνουν οι τουρίστες εκεί», αποκαλύπτει, εκφράζοντας την επιθυμία να εξερευνήσουν την ελληνική γαστρονομία και τα ιστορικά αξιοθέατα, με τον Γιώργο Κουκουλάκη να έχει αναλάβει τον ρόλο του ξεναγού.
Ανακαλώντας παλαιότερες αναμνήσεις, ο Paeth θυμάται την ιδιαίτερη σχέση του συγκροτήματος με την Ιαπωνία. Εκεί, οι Heavens Gate γνώρισαν μια «αξιοπρεπή επιτυχία», ηχογραφώντας μάλιστα ένα live album, το “Live For Sale!” (1993), στο Τόκιο. «Πρώτη φορά είδαμε ένα πλήθος να έρχεται αποκλειστικά για μας και να κάνει σαν τρελό όσο παίζαμε», περιγράφει, καθώς μέχρι τότε λειτουργούσαν ως support act για ονόματα όπως οι Dream Theater ή οι W.A.S.P. Η εμπειρία τους στο ιστορικό club “Citta” του Τόκιο, όπου το sold out κοινό παρέμενε σιωπηλό μέχρι την έναρξη του σόου, απέδειξε την ιδιόρρυθμη, αλλά εκφραστική νοοτροπία του ιαπωνικού κοινού.
Από τα Blues στο Metal: Η Μουσική Διαδρομή του Sascha Paeth
Η μουσική διαδρομή του Sascha Paeth είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Εντάχθηκε στους Heavens Gate σε ηλικία μόλις 17 ετών, μια απρόσμενη εξέλιξη για κάποιον που δεν προερχόταν αμιγώς από το heavy metal. «Βασικά προέρχομαι από τα ηλεκτρικά blues», αποκαλύπτει, αναφέροντας επιρροές από τους Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton και John Mayall, αλλά και από πιο funk (Mother’s Finest) ή folk (Bob Dylan) ήχους, ακόμη και τον πειραματικό Frank Zappa.
Το όνομα “Heavens Gate”, που υιοθετήθηκε το 1988, προέκυψε από μια μάλλον ασυνήθιστη έμπνευση του τότε μπασίστα, Manni Jordan. Ενώ παρακολουθούσε την, κατά τον ίδιο, «πολύ, πολύ βαρετή» ομώνυμη ταινία του 1980, σκέφτηκε ότι ο τίτλος θα μπορούσε να λειτουργήσει ως όνομα για το συγκρότημα. Δυστυχώς, ο Manni Jordan απεβίωσε πρόπερσι, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά.
Η Επανεκτίμηση του “Planet E.”
Από την δισκογραφία των Heavens Gate, το album “Planet E.” του 1996 κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του Paeth και έχει πλέον επανεκτιμηθεί από το κοινό. «Για μένα, λ.χ., ήταν το πρώτο-πρώτο άλμπουμ στο οποίο δούλεψα την παραγωγή στο στούντιο που είχαμε με τον Miro (σ.σ. συνεργάτης του Paeth στην παραγωγή)», εξηγεί ο Paeth, τονίζοντας την ελευθερία και τον άπλετο χρόνο που είχαν τότε για δημιουργία. Το “Planet E.” χαρακτηρίστηκε από μια προοδευτική στροφή, με τραγούδια που ακολούθησαν «διαφορετικά μονοπάτια» και επηρεάστηκαν από στοιχεία εκτός του καθαρού metal. Αυτή η μουσική εξέλιξη αρχικά απογοήτευσε μεγάλο μέρος του παραδοσιακού metal κοινού, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το “Planet E.” αναγνωρίστηκε για την πρωτοποριακή του διάσταση και την καλλιτεχνική του τόλμη.