Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, ο διακεκριμένος ηθοποιός Χρήστος Φωτίδης φωτίζει πτυχές της μακρόχρονης πορείας του στον χώρο της υποκριτικής, μιλώντας για την κληρονομιά του Νίκου Φώσκολου και τις επιπτώσεις του κινήματος #MeToo στον ελληνικό θεατρικό χώρο.
Η Υποκριτική ως Λειτούργημα και η Κληρονομιά του Φώσκολου
Ο Χρήστος Φωτίδης, γνωστός για την ευελιξία και την ικανότητά του να “μεταμορφώνεται” σε κάθε ρόλο, εξέφρασε την προτίμησή του στην αποφυγή της τυποποίησης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην εφημερίδα On Time και τη δημοσιογράφο Σίσσυ Μενεγάτου, η αναγνώρισή του στον ρόλο του ταξίαρχου Σκαφά στις «Άγριες Μέλισσες» βασίστηκε κυρίως στη φωνή του, γεγονός που υπογραμμίζει την αφοσίωσή του στο εκάστοτε υποκριτικό καθήκον. “Είναι σπουδαίο ο ηθοποιός να υπηρετεί το ρόλο πρώτα και μετά τον εαυτό του”, τόνισε, απορρίπτοντας την επιδίωξη της προσωπικής φήμης ως αυτοσκοπό. Σε αυτό το πλαίσιο, εξέφρασε την απέραντη ευγνωμοσύνη του προς τον αείμνηστο σκηνοθέτη και σεναριογράφο Νίκο Φώσκολο, ο οποίος τον καθιέρωσε στο ευρύ κοινό μέσω των εμβληματικών τηλεοπτικών σειρών «Λάμψη» και «Καλημέρα Ζωή».
Το Κίνημα #MeToo: Μια Ανοιχτή Πληγή και η Αναγκαιότητα της Δικαιοσύνης
Ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα που έθιξε ο Χρήστος Φωτίδης ήταν η εξέλιξη και οι επιπτώσεις του κινήματος #MeToo στον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης. Αν και αναγνωρίζει τη σημασία της νομικής οδού, ο ηθοποιός εκφράζει τον προβληματισμό του για το αν αυτό το φαινόμενο μπορεί να εκριζωθεί πλήρως. “Δεν νομίζω ότι θα τελειώσει αυτό,” δήλωσε, προσθέτοντας μια σημαντική διάσταση: η κατάχρηση εξουσίας δεν είναι αποκλειστικά ανδρικό φαινόμενο.
Δείτε επίσης: Χρήστος Φωτίδης: «Δεν με πονάει ακόμα ο θάνατος της γιατί η ίδια θέλησε να φύγει»
Ο Φωτίδης υπογράμμισε ότι η πίεση και η παρενόχληση μπορεί να προέλθουν από οποιοδήποτε άτομο που κατέχει θέση εξουσίας, ανεξαρτήτως φύλου. Αυτή η διαπίστωση αποτελεί μια νύξη στην πολυπλοκότητα των δυναμικών εξουσίας στον εργασιακό χώρο. Συγκεκριμένα:
- Ο κίνδυνος της παρενόχλησης ελλοχεύει όπου υπάρχει ιεραρχική δομή και κάποιος εκμεταλλεύεται τη θέση του.
- Το φαινόμενο δεν περιορίζεται στα ελληνικά σύνορα, αλλά αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα.
- Παρά τις δυσκολίες, ο ηθοποιός πιστεύει ότι κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει. Η δημοσιοποίηση των υποθέσεων και η νομική τους συνέχεια έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα όπου “ο επόμενος ηθοποιός, σκηνοθέτης ή παραγωγός θα το σκεφτεί πάρα πολύ να παρενοχλήσει κάποιο συνεργάτη”.
Αυτή η παρατήρηση υποδηλώνει μια μετατόπιση στη συνείδηση και μια αυξημένη επίγνωση των συνεπειών, ενισχύοντας την προοπτική για ένα πιο υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον στον καλλιτεχνικό τομέα.
Πηγή εικόνας: NDP Photo