Σε μια αναπάντεχη εξέλιξη, η δήλωση του Σπύρου Μπιμπίλα περί «εσφαλμένης εμπιστοσύνης» σε πρόσωπα στο πλαίσιο της δίκης Φιλιππίδη, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Γιώργου Καρκά, ο οποίος τον κατηγορεί για ναρκισσισμό και εργαλειοποίηση.
Η αφορμή: Δήλωση Μπιμπίλα και δικαστική διαδικασία
Μετά την πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη του Σπύρου Μπιμπίλα στην Κατερίνα Καραβάτου, όπου ο γνωστός ηθοποιός και πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) αναφέρθηκε στην «εμπιστοσύνη που έδειξε σε ανθρώπους που δεν έπρεπε», με έμφαση στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, η οποία χαρακτήρισε ως «ορόσημο» για τη ζωή του, προκλήθηκε ένα νέο κύμα αντιδράσεων στον καλλιτεχνικό χώρο. Η τοποθέτηση αυτή, η οποία φαίνεται να υποδηλώνει προσωπική συναισθηματική φόρτιση και πιθανή απογοήτευση από συγκεκριμένα πρόσωπα κατά τη διάρκεια της μακράς δικαστικής μάχης, ερμηνεύτηκε ευρέως ως αναφορά σε όσους κατέθεσαν εναντίον του ή υιοθέτησαν στάση που δεν ανέμενε.
Η «σκληρή» απάντηση του Γιώργου Καρκά
Η αντίδραση ήρθε άμεσα από τον Γιώργο Καρκά, ο οποίος με μια ιδιαίτερα «σκληρή» ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατέκρινε τον Σπύρο Μπιμπίλα. Ο Καρκάς ισχυρίζεται ότι η δίκη του Φιλιππίδη δεν περιστρεφόταν γύρω από τον Μπιμπίλα, αλλά γύρω από τους καταγγέλλοντες και τον κατηγορούμενο.
Σύμφωνα με τον Καρκά, οι πληροφορίες που ήρθαν στο φως για την προσωπικότητα του Μπιμπίλα και τους πραγματικούς του σκοπούς, όπως οι συνεχείς τηλεοπτικές του εμφανίσεις για δύο χρόνια μιλώντας για άγνωστα σε αυτόν περιστατικά, ειπώθηκαν για να βοηθήσουν τον κατηγορούμενο, όχι για να “πληγωθεί συναισθηματικά” ο Μπιμπίλας. Ο Καρκάς φτάνει μάλιστα στο σημείο να χαρακτηρίσει τον Μπιμπίλα ως «πολιτικά και κοινωνικά αναλφάβητο» και «άρρωστο, εμμονικό, ναρκισσιστικό και επικοινωνιακά και κοινωνικά χειριστικό».
Ο Γιώργος Καρκάς τονίζει ότι ο Μπιμπίλας έχει το δικαίωμα να ορίζει ως «εμπιστοσύνη» ό,τι θέλει και να «πουλάει» όποιο αφήγημα επιθυμεί στις συνεντεύξεις του και στην κοινωνία, υποστηρίζοντας ότι εργαλειοποιεί την ανθρώπινη ελευθερία και την κοινωνική υπόσταση άλλων για σοβαρά αδικήματα. Επιπλέον, αναρωτιέται γιατί ο Μπιμπίλας, ενώ δηλώνει πως πρέπει να προσέχει την εμπιστοσύνη του με σαφείς υπαινιγμούς προς το πρόσωπό του, και ενώ ο Καρκάς τον έχει μπλοκάρει από το Facebook εδώ και ενάμιση χρόνο, του έκανε like σε παλιά φωτογραφία στο Instagram. Το σχόλιο του Καρκά κλείνει με τη φράση: «Φίλε! ΕΝΟΧΛΕΙΣ … Υπερτερεί ωστόσο το ότι είσαι για λύπηση».
Ευρύτερες προεκτάσεις: Η δημόσια αντιπαράθεση και ο ρόλος των social media
Η δημόσια αυτή αντιπαράθεση, που διεξάγεται κυρίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδεικνύει την ένταση και τις προσωπικές πτυχές που διαμορφώθηκαν στον ελληνικό καλλιτεχνικό χώρο μετά τις αποκαλύψεις και τις δικαστικές διαδικασίες που αφορούσαν υποθέσεις κακοποίησης. Η υπόθεση Φιλιππίδη, ειδικότερα, αποτέλεσε ένα σημαντικό ορόσημο για το ελληνικό #MeToo, πυροδοτώντας συζητήσεις για την ethical συμπεριφορά, την ευθύνη των δημόσιων προσώπων και τον ρόλο των σωματείων.
Η χρήση των social media ως πλατφόρμας για εκτόνωση προσωπικών εντάσεων και διαφωνιών, χωρίς την παραδοσιακή διαμεσολάβηση των mainstream μέσων, αποτελεί πλέον κοινό τόπο, αλλά θέτει και ερωτήματα για τα όρια της δημόσιας έκφρασης και την προστασία της προσωπικής υπόληψης. Παράλληλα, αναδεικνύεται η περίπλοκη δυναμική των σχέσεων εντός του καλλιτεχνικού κόσμου, όπου προσωπικές διαφορές ενδέχεται να διαπλέκονται με επαγγελματικές και κοινωνικές διαφωνίες.