Σε μια συνέντευξη που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες, ο Τάσος Κωστής προσφέρει μια σπάνια ματιά στις σκέψεις του για το θέατρο, τους συναδέλφους του και την πολύπλοκη φύση της δημόσιας εικόνας.
Τάσος Κωστής: Η ευθύνη της σιωπής και οι φήμες για την επιστροφή Φιλιππίδη
Σε μία εποχή που η ελληνική θεατρική και τηλεοπτική σκηνή παραμένει στο επίκεντρο συζητήσεων για ζητήματα ηθικής και επαγγελματικής δεοντολογίας, ο καταξιωμένος ηθοποιός Τάσος Κωστής προχώρησε σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο περιοδικό Λοιπόν. Ο Κωστής, γνωστός για την ειλικρίνεια και τη βαρύτητα των λόγων του, κλήθηκε να σχολιάσει την αμφιλεγόμενη κατάσταση που βιώνει ο συνάδελφός του, Πέτρος Φιλιππίδης, καθώς και τις έντονες φήμες περί θεατρικής του επιστροφής.
Οι “σειρήνες” της επιστροφής: Δύο προτάσεις για τον Πέτρο Φιλιππίδη;
Το ζήτημα της πιθανής επιστροφής του Πέτρου Φιλιππίδη στα θεατρικά δρώμενα αποτελεί θέμα έντονης συζήτησης στους καλλιτεχνικούς κύκλους. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες, αλλά επίμονες φήμες, ο Φιλιππίδης έχει δεχτεί δύο σοβαρές προτάσεις από εξέχοντες θεατρικούς παραγωγούς, οι οποίοι φέρονται να του προτείνουν την επάνοδο στη σκηνή μετά την περίοδο των δικαστικών του περιπετειών.
Ερωτηθείς σχετικά, ο Τάσος Κωστής διατήρησε μια στάση αξιοπρόσεκτης αποστασιοποίησης, τονίζοντας το προσωπικό διακύβευμα της επιλογής. «Πρόκειται για αποκλειστικά προσωπική επιλογή του Πέτρου» δήλωσε ο Κωστής, υπογραμμίζοντας την πρόθεσή του να μην επηρεάσει, ούτε να κρίνει τις μελλοντικές επαγγελματικές κινήσεις του συναδέλφου του. Αυτή η δήλωση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη αμηχανία και επιφυλακτικότητα εντός του καλλιτεχνικού κόσμου σχετικά με τη διαχείριση τέτοιων λεπτών ζητημάτων.
Απόσταση και Αυτονομία: Η στάση του Τάσου Κωστή απέναντι στις επαφές
Η συνέντευξη έθιξε επίσης το ευαίσθητο ζήτημα των προσωπικών επαφών μεταξύ των ηθοποιών, ιδίως όταν συνάδελφοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Ο Τάσος Κωστής αποκάλυψε ότι δεν έχει επικοινωνήσει προσφάτως με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Η αιτιολόγηση της στάσης του προσέφερε μια βαθιά τομή στην ανθρώπινη ψυχολογία και την ανάγκη για προσωπικό χώρο στην αντιμετώπιση κρίσεων:
* «Όχι, γιατί δεν θέλω να με ενοχλούν κι εμένα όταν έχω ένα θέμα», δήλωσε χαρακτηριστικά, αποκαλύπτοντας μια φιλοσοφία αυτονομίας και αλληλοσεβασμού στον προσωπικό χώρο. Αυτή η τοποθέτηση υποδηλώνει την πεποίθηση ότι ο καθένας οφείλει να διαχειριστεί τις προσωπικές του προκλήσεις χωρίς την επιπλέον επιβάρυνση εξωτερικών πιέσεων ή παρεμβάσεων, ακόμη και αν αυτές προέρχονται από καλή πρόθεση.
Η αναμονή του κοινού και η “δεύτερη πράξη”
Είναι αναμφίβολο ότι η πορεία του Πέτρου Φιλιππίδη παρακολουθείται στενά τόσο από το θεατρόφιλο κοινό όσο και από την ευρύτερη κοινωνία. Η πιθανή επαγγελματική του επαναφορά στο θέατρο αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο καμπής. Η αποδοχή ή η απόρριψη από το κοινό, οι αντιδράσεις των συναδέλφων και των κριτικών, όλα θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της «νέας σελίδας» της καριέρας του, αν και εφόσον αυτή ανοίξει. Η περίπτωση Φιλιππίδη θέτει εκ νέου ερωτήματα για τη διαχείριση της δημόσιας εικόνας μετά από κρίσεις, την έννοια της δεύτερης ευκαιρίας, και τα όρια μεταξύ νομικής καταδίκης και κοινωνικής απομόνωσης στον καλλιτεχνικό χώρο.
Πηγή εικόνας: NDP Photo