Τετάρτη 8 Οκτωβρίου
18.5 C
Athens
ΑρχικήΜουσικηΗ αναβίωση του «Ριγολέττου» της Ευαγγελάτου στη Λυρική: Όταν η μουσική απογειώνει...

Η αναβίωση του «Ριγολέττου» της Ευαγγελάτου στη Λυρική: Όταν η μουσική απογειώνει μια άνιση παραγωγή στο Ηρώδειο

Η αριστουργηματική όπερα του Βέρντι, «Ριγολέττος», αναβιώνει στο Ηρώδειο, προσκαλώντας το κοινό σε μια ριζοσπαστική σκηνοθετική προσέγγιση που τολμά να ανανεώσει το λυρικό θέατρο.

Η Αναγέννηση του «Ριγολέττου» στο Φεστιβάλ Αθηνών: Μια Σύγχρονη Ματιά

Η πρόσφατη αναβίωση του «Ριγολέττου» από την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία καλλιτεχνικά γεγονότα του Φεστιβάλ Αθηνών, κλείνοντας παράλληλα την αυλαία για τη σεζόν στο εμβληματικό ρωμαϊκό Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Η επιλογή της Ευαγγελάτου να μεταφέρει το δραματικό πλαίσιο της όπερας από την αυλή της Μάντοβας του 16ου αιώνα σε μια επαρχία της Νότιας Ιταλίας της δεκαετίας του ’80, αντανακλά μια ευρύτερη τάση στις σύγχρονες οπερατικές παραγωγές για εκσυγχρονιστικές ερμηνείες. Αυτή η προσέγγιση στοχεύει στην ανάδειξη της διαχρονικότητας των θεμάτων του έργου, όπως η διαφθορά, η κοινωνική αδικία και η εκδίκηση, καθιστώντας τα πιο προσιτά στο σύγχρονο κοινό.

Σκηνοθετικές Επιλογές και Ερμηνευτικά Διλήμματα

Η τολμηρή μεταφορά του έργου σε ένα περιβάλλον όπου η «Cosa Nostra» συνυπάρχει με τα γκροτέσκα στοιχεία της δεκαετίας του ’80, επεδίωξε να αναδείξει την εκτροπή της ηθικής τάξης και την ανεξέλεγκτη διαφθορά. Αν και φιλόδοξη, η σκηνοθεσία εστίασε σε μεγάλο βαθμό στις εξωτερικές εκφάνσεις αυτών των φαινομένων, αφήνοντας ενίοτε στην αφάνεια τις ενδόμυχες ψυχολογικές διεργασίες των χαρακτήρων.

Η αισθητική της παράστασης, με την υπογραφή της Εύας Μανιδάκη στο λειτουργικό σκηνικό και του Άλαν Χράνιτελ στα πολύχρωμα κοστούμια, απηχούσε την εποχή, ενώ οι ζωντανές χορογραφίες της Πατρίσιας Απέργη πρόσθεσαν δυναμισμό. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η χρήση μάσκας με κινηματογραφικές αναφορές, προσδίδοντας ένα υπερθεαματικό στοιχείο, αν και ορισμένες φορές υπερβολικό σε σχέση με την οργανική ενσωμάτωσή του στην αφήγηση.

Μουσική Αρμονία και Φωνητική Λαμπρότητα

Στον τομέα της μουσικής, η παράσταση έλαβε διθυραμβικές κριτικές. Ο Καναδός μαέστρος Ντέρρικ Ινόεϊ, με την εξαιρετική του διεύθυνση, κατάφερε να αποδώσει με ισορροπία τόσο τη δραματική ένταση όσο και τη λυρική ομορφιά της παρτιτούρας του Βέρντι. Η Ορχήστρα της ΕΛΣ επέδειξε υψηλή ακρίβεια και εκφραστικότητα, με τα ξύλινα και χάλκινα πνευστά να ξεχωρίζουν για την εκτελεστική τους δεινότητα.

Η φωνητική διανομή υπήρξε εξίσου εντυπωσιακή. Ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, στον απαιτητικό ρόλο του Ριγολέττου, απέδειξε για άλλη μια φορά το ισχυρό του θεατρικό και μουσικό ένστικτο. Η λυρική σοπράνο Νίνα Μινασιάν ως Τζίλντα και ο τενόρος Λιπαρίτ Αβετισιάν ως Δούκας της Μάντοβας, συμπλήρωσαν το πρωταγωνιστικό τρίο με ερμηνείες που προσέδωσαν βάθος και αυθεντικότητα στους ρόλους τους. Η χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχία της παραγωγής.

Η Όπερα στην Αθήνα: Αναμονή για Επόμενα Μεγάλα Εγχειρήματα

Η επιτυχία του «Ριγολέττου» προμηνύει ένα καλλιτεχνικά πλούσιο καλοκαίρι για την όπερα στην Αθήνα. Η προσεχής αναβίωση της εμβληματικής «Μήδειας» του Κερουμπίνι σε σκηνοθεσία του αείμνηστου Αλέξη Μινωτή, στην Αρχαία Επίδαυρο, και η προσεγμένη παραγωγή της «Τραβιάτας» του Βέρντι από τον Νίκο Πετρόπουλο στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, αναμένεται να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική παρουσία της ΕΛΣ στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.

Λεζάντα εικόνας: Στιγμιότυπο από το δραματικό φινάλε του «Ριγολέττου» (ΕΛΣ/Φεστιβάλ Αθηνών, Ηρώδειο): ο Ριγολέττος (Δημήτρης Πλατανιάς) και η Τζίλντα (Νίνα Μινασιάν) σε μια συγκινητική στιγμή © Βαλέρια Ισάεβα

WHAT'S HOT

Γιώργος Καπουτζίδης: «Αυτή η φωτογραφία δεν μπορεί να αποτυπώσει αυτό που ζήσαμε» – Τι απαντά για την κηδεία του Γεράσιμου Μιχελή

Στη διαρκώς εξελισσόμενη εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η αυθόρμητη στιγμή μπορεί να...

Αυτό το σαμπουάν και κοντίσιονερ χαρίζει στα λεπτά μαλλιά μου όγκο και λάμψη κομμωτηρίου

Η αναζήτηση του ιδανικού σαμπουάν και conditioner είναι ένας διαρκής αγώνας για πολλούς,...

Ξένια: Ένα τηλεφώνημα στην κινητή της θα ανατρέψει τα πάντα στην οικογενειακή σειρά «Να Με Λες Μαμά»

Η δραματική σειρά του Alpha, «Να με λες μαμά», συνεχίζει να καθηλώνει το...

Σάρα Τζέσικα Πάρκερ: Το διαχρονικό φθινοπωρινό στιλ με μπότες Hunter και πρακτικό wax jacket

Εν μέσω των ασταθών καιρικών συνθηκών του φθινοπώρου, η διαχρονική γοητεία της πρακτικής...

Έμμα Γουάτσον: Δείχνει πώς να φορέσετε την πιο κομψή τάση παλτό της σεζόν στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού

Η **Έμμα Γουάτσον**, η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ηθοποιός από την επιτυχημένη σειρά ταινιών «Χάρι...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ξένια: Ένα τηλεφώνημα στην κινητή της θα ανατρέψει τα πάντα στην οικογενειακή σειρά «Να Με Λες Μαμά»

Η δραματική σειρά του Alpha, «Να με λες μαμά», συνεχίζει να καθηλώνει το...

Αυτό το σαμπουάν και κοντίσιονερ χαρίζει στα λεπτά μαλλιά μου όγκο και λάμψη κομμωτηρίου

Η αναζήτηση του ιδανικού σαμπουάν και conditioner είναι ένας διαρκής αγώνας για πολλούς,...

Αλέκος Συσσοβίτης: «Η τηλεθέαση είναι πλέον το ψωμί μας, όχι απλή σημασία»

Στη σύγχρονη βιομηχανία της τηλεόρασης, η επιτυχία μιας παραγωγής δεν μετριέται πλέον αποκλειστικά...

Καλομοίρα: «Εγώ είμαι το δώρο του συζύγου μου – Του μαγειρεύω και καθαρίζω»

Σε μια εποχή που οι σχέσεις δοκιμάζονται, η Καλομοίρα και ο σύζυγός της,...

George Gaudy Trio: Μοναδική εμφάνιση στο Theatre of the No

Η ελληνική εναλλακτική μουσική σκηνή ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα...

Γιώργος Λιάγκας για Νίκο Συρίγο: «Άδειασμα» από την εκπομπή του για τον Μπισμπίκη – Τι απαντά η Χρηστίδου

Η τηλεοπτική διαμάχη γύρω από μία συνέντευξη και τις επακόλουθες αντιδράσεις αναδεικνύει τις...

Τάσος Γιαννόπουλος: «Η βοήθεια του Γιάννη Μπέζου στον ρόλο του “Μάκη” ήταν κομβική»

Δεκαεπτά χρόνια καθιστούν πλέον το «Ευτυχισμένοι Μαζί» κλασική τηλεοπτική σειρά, με τον ρόλο...

Δημήτρης Ουγγαρέζος: Το σχόλιο για τον Μουτσινά μετά την ατάκα της Ηλιάκη – «6 φορές δεν ήταν οι παραστάσεις του»

Στην ελληνική τηλεοπτική σκηνή, οι σχέσεις μεταξύ συνεργατών αποτελούν συχνά θέμα συζήτησης, είτε...

Χατζηπαναγιώτης – Σταυροπούλου: “Μας ένωσε ο έρωτας – Απαραίτητο συστατικό σε κάθε σχέση”

Σε μια εποχή όπου οι παραδοσιακές οικογενειακές δομές αμφισβητούνται και επαναπροσδιορίζονται, η προσωπική...

Η καρδιαγγειακή υγεία δεν είναι υπόθεση μόνο των μεγαλύτερων ηλικιών, αλλά θεμελιώνεται στη...

Urban Decay: Η παλέτα που χαρίζει αστραφτερά μάτια σε 30 δευτερόλεπτα, τώρα με έκπτωση 11 λιρών

Στον κόσμο της ομορφιάς, όπου οι τάσεις εναλλάσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, η αναζήτηση...

Έμμα Γουάτσον: Δείχνει πώς να φορέσετε την πιο κομψή τάση παλτό της σεζόν στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού

Η **Έμμα Γουάτσον**, η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ηθοποιός από την επιτυχημένη σειρά ταινιών «Χάρι...

Γιώργος Καπουτζίδης: «Αυτή η φωτογραφία δεν μπορεί να αποτυπώσει αυτό που ζήσαμε» – Τι απαντά για την κηδεία του Γεράσιμου Μιχελή

Στη διαρκώς εξελισσόμενη εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η αυθόρμητη στιγμή μπορεί να...

Ιορδάνης Χασαπόπουλος και Ανθή Βούλγαρη: Εντυπωσιακή παρουσία στην προώθηση του νέου βιβλίου της Σόφης Πασχάλη

Σε μια εποχή όπου η ψηφιακή επικοινωνία κυριαρχεί, η αξία της προσωπικής επαφής...

Μαρία Σολωμού: Το «Μαρία τη Νύχτα» ήταν «τεράστιο λάθος» και δεν θα προβληθεί ξανά στην τηλεόραση

Η θεατρική σκηνή ζωντανεύει ξανά με ερμηνείες που συζητιούνται, ενώ ταυτόχρονα το παρασκήνιο...