Η Ντίνα Κώνστα: Μια ανεξίτηλη μορφή στην ελληνική υποκριτική σκηνή
Η ζωή και οι πρώτες επιλογές μιας ξεχωριστής ηθοποιού
Η Ντίνα Κώνστα, γεννημένη στην πανέμορφη Σάμο, υπήρξε μια γυναίκα με πείσμα και ανεξαρτησία που σημάδεψε το ελληνικό θέατρο και την τηλεόραση. Παρότι αρχικά ονειρευόταν να ακολουθήσει το επάγγελμα της δημοσιογραφίας, τελικά επέλεξε να αφιερωθεί στην υποκριτική, σπουδάζοντας στη σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη, υπό την καθοδήγηση της Μαίρης Αρώνη. Η απόφασή της αυτή – αν και απέναντι στις συντηρητικές αντιλήψεις της εποχής – αποδείχθηκε καθοριστική για την καριέρα της.
Η θεατρική της διαδρομή και οι σημαντικοί ρόλοι
Η καριέρα της ξεκίνησε το 1965 από την «Ελεύθερη Σκηνή», ενώ είχε επίσης συμμετοχές στο Εθνικό Θέατρο. Μέσα από τη θεατρική της πορεία ενσάρκωσε απαιτητικούς και συγκινητικούς ρόλους, όπως στο έργο «Καληνύχτα Μαργαρίτα» και στον μονόλογο «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας», όπου αποτύπωσε τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου. Η ίδια τόνιζε πως η κωμωδία ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση, καθώς απαιτεί τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε χιούμορ και τέχνη ώστε να μην καταλήξει γελοία.
Η τηλεοπτική κληρονομιά της Ντίνας Κώνστα
Η παρουσία της στην ελληνική τηλεόραση υπήρξε εξίσου εντυπωσιακή, με δεκάδες ρόλους από τη δεκαετία του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 2000. Το ευρύ κοινό θυμάται ιδιαίτερα τη σημαίνουσα ερμηνεία της ως Ντένη Μαρκορά στη δημοφιλή σειρά «Οι Δύο Ξένοι», στην οποία η Κώνστα συνδύασε μοναδική λεπτότητα με σκηνική επιβλητικότητα. Επίσης, ξεχωρίζουν οι συμμετοχές της σε σειρές όπως οι «Τρεις Χάριτες», «Σόι μας» και «Δις Εξαμαρτείν». Η τελευταία της τηλεοπτική εμφάνιση έγινε το 2009 στα «Χρυσά Κορίτσια», κλείνοντας μία λαμπρή τηλεοπτική διαδρομή.
Τελευταία χρόνια και κληροδότημα
Τα τελευταία χρόνια της ζωής της, η Ντίνα Κώνστα αποσύρθηκε από τα φώτα της δημοσιότητας λόγω προβλημάτων υγείας και προχωρημένης άνοιας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επέλεξε να ζήσει μακριά από την Αθήνα, διατηρώντας την αξιοπρέπειά της μέχρι το τέλος. Παρά την απώλειά της πριν από τρία χρόνια, η μνήμη και το έργο της παραμένουν ζωντανά μέσα από τους ρόλους και την αφοσίωσή της στην τέχνη της υποκριτικής.