Ο Γιάννης Τσορτέκης, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα της νέας γενιάς του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, ανοίγει την καρδιά του και αποκαλύπτει όχι μόνο την αλήθεια πίσω από τη δημόσια εικόνα του αλλά και τον τρόπο που διαχειρίζεται την πολυπλοκότητα της επικοινωνίας και της δημοσιότητας στον σύγχρονο κόσμο.
Γιάννης Τσορτέκης: Η Περίπλοκη Τέχνη της Κατανόησης και η Διαχείριση των Παρεξηγήσεων
Ο Γιάννης Τσορτέκης, ένας ηθοποιός με συνεχή και ουσιαστική παρουσία στα καλλιτεχνικά δρώμενα, αναφέρεται στην πρόκληση της σωστής επικοινωνίας και πώς αυτή αποτελεί έναν διαρκή αγώνα για την αποφυγή των παρερμηνειών. “Δεν με ενοχλεί αν δεν με καταλαβαίνουν αμέσως, γιατί αυτό σημαίνει πως δεν έχω βρει τον σωστό τρόπο να εκφραστώ”, εξηγεί χαρακτηριστικά. Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει μια βαθιά συνειδητοποίηση της δικής του ευθύνης στην επικοινωνιακή διαδικασία, αποκαλύπτοντας έναν καλλιτέχνη που δεν αποδίδει την ευθύνη της μη κατανόησης στο κοινό, αλλά αναζητά διαρκώς τρόπους να βελτιώσει την έκφρασή του. Για τον Τσορτέκη, το σημαντικό είναι η διαρκής προσπάθεια, η προσαρμογή και η εξέλιξη, ώστε να επιτευχθεί η κατανόηση, ανεξάρτητα από τις επικοινωνιακές δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Αυτή η φιλοσοφία είναι άκρως ενδεικτική της επαγγελματικής του στάσης και της προσέγγισής του στην υποκριτική, όπου η κατανόηση του χαρακτήρα και η μετάδοσή του στο κοινό είναι ύψιστης σημασίας.
Προσωπική Ζωή και Μέσα Ενημέρωσης: Ένα Παιχνίδι Εικόνων και Αριθμών
Σε μια εποχή όπου η ιδιωτικότητα τείνει να είναι πολυτέλεια, ειδικά για πρόσωπα της δημόσιας σφαίρας, ο Γιάννης Τσορτέκης τοποθετείται με ψυχραιμία και ρεαλισμό σχετικά με τις ιστορίες που “πωλούνται” γύρω από την προσωπική του ζωή. “Τα νούμερα και οι ειδήσεις είναι απλώς παιχνίδια για αύξηση αναγνωσιμότητας”, δηλώνει με νόημα. Αυτό το σχόλιο δεν είναι απλώς μια παρατήρηση, αλλά μια κριτική απέναντι στην λογική του clickbait και της υπερβολής που κυριαρχεί σε ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Ο Τσορτέκης αντιλαμβάνεται ότι η δημοσιότητα συχνά δημιουργεί μια παραμορφωμένη εικόνα της πραγματικότητας, όπου η αλήθεια θυσιάζεται στο βωμό της εμπορικότητας. Για τον ίδιο, η πραγματική ζωή παραμένει αθέατη και ανεπηρέαστη από τα δημοσιεύματα, μια στάση που αποδεικνύει την ικανότητά του να θέτει όρια και να διαφυλάττει τον προσωπικό του χώρο. Η τοποθέτησή του αντικατοπτρίζει μια ωριμότητα και μια ικανότητα διάκρισης ανάμεσα στην εικονική πραγματικότητα που δημιουργούν τα media και την αυθεντική του ύπαρξη.
Ο Κόσμος, το Κοινό και η Αυθεντικότητα: Μια Προσωπική Ματιά
Η εμμονή του κοινού με την προσωπική ζωή των διασήμων, ιδίως στην Ελλάδα, είναι ένα φαινόμενο που ο Τσορτέκης χαρακτηρίζει ως “πλάνη”. Τονίζει ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται σε ένα “κλειστό κύκλωμα ειδήσεων” που δεν αντικατοπτρίζει την αληθινή ζωή, αλλά μάλλον μια προκατασκευασμένη αφήγηση. Αυτή η διαπίστωση είναι κρίσιμη, καθώς υποδηλώνει ότι ο ηθοποιός δεν παγιδεύεται στην επιφανειακή λάμψη της δημοσιότητας, αλλά αναγνωρίζει την υποκείμενη δυναμική που ωθεί ένα περιορισμένο σύνολο πληροφοριών να αναπαράγεται ως “αλήθεια”.
Δημόσια Εικόνα και Media: Μια Ώριμη Προσέγγιση
Η σχέση του Γιάννη Τσορτέκη με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τη δημόσια εικόνα του αποτελεί παράδειγμα μιας εξαιρετικά ώριμης προσέγγισης. Ο ηθοποιός φανερώνει πλήρη επίγνωση της δυναμικής της δημοσιότητας και της επιρροής των μέσων. Η στάση του αντανακλά έναν συνδυασμό:
* Αυτογνωσίας: Γνωρίζει ποιος είναι, τι πρεσβεύει και πώς θέλει να λειτουργεί στον δημόσιο χώρο.
* Ενσυναίσθησης: Αντιλαμβάνεται τις προσδοκίες και τις παρανοήσεις του κοινού, αλλά και τις πιέσεις που υφίστανται τα μέσα ενημέρωσης.
* Προοπτικής: Έχει μια μακροπρόθεσμη οπτική, μη επιτρέποντας βραχυπρόθεσμες επικοινωνιακές “κρίσεις” να επηρεάσουν την ουσία της καριέρας και της προσωπικότητάς του.
Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα σημαντική για έναν καλλιτέχνη που βρίσκεται στην κορυφή της αναγνωρισιμότητας, καθώς αποδεικνύει ότι η επιτυχία δεν οδηγεί απαραίτητα σε απώλεια επαφής με την πραγματικότητα, αλλά μπορεί να συνοδεύεται από έναν ανεπτυγμένο αυτοέλεγχο και μια κριτική σκέψη απέναντι στον κόσμο της δημοσιότητας.
Περισσότερα στιγμιότυπα από τη συνέντευξη και αποκλειστικές φωτογραφίες: NDP Photo.