Μια μουσική εκδήλωση-αφιέρωμα που προοριζόταν να τιμήσει έναν μεγάλο καλλιτέχνη, τον αείμνηστο Βασίλη Καρρά, εξελίχθηκε σε ένα καταιγισμό συζητήσεων και αντιδράσεων, αναδεικνύοντας σοβαρές παθογένειες στην ελληνική μουσική σκηνή και όχι μόνο.
Ηχογραφημένες Αποκλίσεις: Η Περίπτωση της Κωνσταντίνας και η Τονικότητα
Η συναυλία-αφιέρωμα στον Βασίλη Καρρά, η οποία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να τιμήσει τη μνήμη του λαοφιλούς τραγουδιστή, βρέθηκε στο επίκεντρο έντονης κριτικής. Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα σημεία αφορούσε την ερμηνεία της Κωνσταντίνας, ιδίως στο ντουέτο της με τον Βασίλη Καρρά. Όπως επεσήμανε η έμπειρη παρουσιάστρια Φαίη Σκορδά, το συγκεκριμένο τραγούδι δεν ήταν απλώς ένα από τα γνωστά κομμάτια του Καρρά, αλλά ένα προσωπικό τους ντουέτο, το οποίο η Κωνσταντίνα έχει ερμηνεύσει πολλάκις στο παρελθόν με αναγνωρισμένη επιτυχία. Η αποκλίνουσα ερμηνεία της στην εν λόγω συναυλία προκάλεσε εύλογα ερωτήματα.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο καταξιωμένος παρουσιαστής και αναλυτής Ανδρέας Μικρούτσικος, ο οποίος εστίασε στην κρίσιμη παράμετρο της τονικότητας. Ο Μικρούτσικος εξέφρασε την ανησυχία του για την αλλοιωμένη χροιά της φωνής της ερμηνεύτριας, θέτοντας υπόψιν δύο πιθανά σενάρια: είτε η Κωνσταντίνα αντιμετώπιζε προβλήματα ακρόασης –είτε από τεχνική ανεπάρκεια είτε από θέματα in-ear monitoring– είτε οι φωνητικές της χορδές ήταν εξαντλημένες. Το τελευταίο, όπως υπογράμμισε, είναι ασυνήθιστο για μια τραγουδίστρια του βεληνεκούς της Κωνσταντίνας. Ο Μικρούτσικος τόνισε με έμφαση την απόλυτη ανάγκη για φωνητική ακρίβεια, ιδίως σε a cappella ντουέτα, όπου η παραμικρή αστοχία μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρμονία και να αλλοιώσει την αισθητική εμπειρία του κοινού.
Έλλειψη Συνοχής και Οργανωτικός Παραλογισμός: Ηχογραφήσεις και Κοινό
Πέραν των φωνητικών αποδόσεων, η συζήτηση επεκτάθηκε και στην εν γένει οργάνωση και επιμέλεια της συναυλίας. Η Φαίη Σκορδά, σχολιάζοντας την επιλογή των καλλιτεχνών, εξέφρασε την εκτίμησή της για την παρουσία ονομάτων όπως ο Στέλιος Διονυσίου και η Πέγκυ Ζήνα, τα οποία χαρακτηρίζονται από αναγνωρισμένη καλλιτεχνική αξία και συνέπεια. Ωστόσο, τόνισε πως η συμμετοχή αρκετών νεότερων καλλιτεχνών δέχθηκε αρνητικά σχόλια από το κοινό και τους κριτικούς, εγείροντας ερωτήματα για το κατά πόσο η επιλογή τους ήταν σύμφωνη με το πνεύμα και το εύρος της καλλιτεχνικής κληρονομιάς του Βασίλη Καρρά.
Η ανάρτηση του γνωστού συνθέτη και στιχουργού Γιώργου Μουκίδη, ο οποίος χαρακτήρισε τη συναυλία «ντροπή», λειτούργησε ως καταλύτης για την περαιτέρω κριτική αποτίμηση. Ο Ανδρέας Μικρούτσικος συμφώνησε πλήρως με την άποψη του Μουκίδη, επισημαίνοντας ότι η κριτική του ήταν όχι μόνο εύστοχη αλλά και απολύτως δικαιολογημένη βάσει των παρατηρήσεων που έγιναν. Αυτό υποδηλώνει μια διάχυτη αίσθηση απογοήτευσης εντός του καλλιτεχνικού κύκλου σχετικά με το επίπεδο της εκδήλωσης.
Η “Απροετοίμαστη” Σκηνή και η Εμπορική Αποτυχία
Ο δημοσιογράφος και παρουσιαστής Δημήτρης Ουγγαρέζος πρόσθεσε μια άλλη διάσταση στην κριτική, εστιάζοντας στην προετοιμασία των καλλιτεχνών και την προώθηση της συναυλίας. Υποστήριξε ότι ορισμένοι καλλιτέχνες ενδεχομένως εμφανίστηκαν «απροβάριστοι», χωρίς επαρκή πρόβα ή ενδεχομένως με ελλιπή γνώση του υλικού. Επιπλέον, ο Ουγγαρέζος επεσήμανε την ανεπάρκεια στην προώθηση της διοργάνωσης, υπογραμμίζοντας ότι οι ίδιοι οι συμμετέχοντες δεν αξιοποίησαν τα προσωπικά τους κανάλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενίσχυση της προβολής της συναυλίας. Αυτό, σε συνδυασμό με αναφορές σε «τεχνικά προβλήματα» και την αίσθηση ότι ορισμένοι καλλιτέχνες παρευρέθηκαν απλώς «από υποχρέωση», συνθέτει μια εικόνα ερασιτεχνισμού και έλλειψης πραγματικού ενθουσιασμού.
Ο Ανδρέας Μικρούτσικος, συνεχίζοντας την ανάλυσή του, έθιξε ένα εξαιρετικά σημαντικό οργανωτικό ζήτημα: την προσέλευση του κοινού. Όπως παρατήρησε, οποιαδήποτε συναυλία-αφιέρωμα σε έναν καλλιτέχνη του βεληνεκούς του Βασίλη Καρρά θα έπρεπε να έχει ως αποτέλεσμα ένα πλήρες στάδιο. Τα πλάνα, ωστόσο, που εστίαζαν αποκλειστικά στους τραγουδιστές, χωρίς ευρεία κάλυψη του γηπέδου, άφησαν την εντύπωση ενός μισοάδειου χώρου. Αυτό, για τον Μικρούτσικο, αποτελεί αδιάψευστο σημάδι κακής οργάνωσης και υποδηλώνει την ανάγκη για ριζική βελτίωση σε μελλοντικές εκδηλώσεις.
Συνοψίζοντας, η συναυλία-αφιέρωμα “Καρράς: Η συναυλία του σωματείου ΣΠΙΘΑ” (όπως ήταν η επίσημη ονομασία), η οποία είχε σκοπό να τιμήσει τον μεγάλο λαϊκό βάρδο, αναδείχθηκε σε μία περίπτωση μελέτης για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική μουσική βιομηχανία. Από τις φωνητικές αποδόσεις και τις επιλογές των καλλιτεχνών, μέχρι την οργανωτική προετοιμασία και την ελλιπή προώθηση, η εκδήλωση οδήγησε σε έντονο δημόσιο διάλογο, καθιστώντας την μια πολυσυζητημένη μουσική εμπειρία η οποία θα πρέπει να αποτελέσει μάθημα για τους διοργανωτές μελλοντικών αφιερωματικών εκδηλώσεων.