Σε μια εποχή όπου η ελληνική τηλεόραση αναζητά διαρκώς την ταυτότητά της, η πρωινή ζώνη αποτελεί πεδίο έντονων ανταγωνισμών και προβληματισμών. Η Ντέπυ Γκολεμά, με την αιχμηρή δημοσιογραφική της ματιά, βάζει στο μικροσκόπιο τις τρέχουσες εξελίξεις, αναδεικνύοντας προβλήματα και στρεβλώσεις που υπονομεύουν την ποιότητα του τηλεοπτικού προϊόντος.
Η «Στασιμότητα» και οι «Αυτοαναφορικές Αφηγήσεις» στην Πρωινή Ζώνη
Η παρουσία της καταξιωμένης δημοσιογράφου Ντέπυς Γκολεμά στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι» του MEGA υπήρξε καταλυτική, προσφέροντας μια ενδελεχή και κριτική ανάλυση της ελληνικής τηλεοπτικής σκηνής, με έμφαση στην πολυδιαφημισμένη πρωινή ζώνη. Η κυρία Γκολεμά δεν δίστασε να θέσει ευθέως το ζήτημα της ποιότητας, υπογραμμίζοντας την έλλειψη ουσιαστικής προόδου στο τηλεοπτικό προϊόν.
Η κριτική της επικεντρώθηκε στην εκπομπή «Το Πρωινό» του Γιώργου Λιάγκα, για την οποία δήλωσε χαρακτηριστικά:
- «Στο Πρωινό του Γιώργου Λιάγκα δεν είδα κάποια εξέλιξη. Όλα γίνονται αυτοαναφορικά και παρουσιάζουν θέματα που πολλές φορές είναι αμφιλεγόμενα και προκαλούν ντροπή».
- Η παρατήρηση αυτή αναδεικνύει ένα συστημικό πρόβλημα: την τάση των πρωινών εκπομπών να ανακυκλώνουν θέματα γύρω από τους ίδιους τους δημιουργούς τους, αντί να προσφέρουν περιεχόμενο που εμπλουτίζει τον διάλογο ή ενημερώνει ουσιαστικά το κοινό.
- Σύμφωνα με την ίδια, «η εκπομπή φαίνεται να ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πλάνο για να αυξήσει την τηλεθέαση, αλλά αυτό οδηγεί σε σοβαρά λάθη και υπερβολές». Αυτή η διαπίστωση εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ηθική της τηλεθέασης και το κατά πόσο η επιδίωξη αριθμών μπορεί να οδηγήσει σε εκπτώσεις στην ποιότητα και την αξιοπιστία.
Η «Άγονη Τηλεοπτική Διαμάχη» και η Απουσία Ουσίας
Ένα άλλο σημείο που έθιξε η Ντέπυ Γκολεμά είναι ο φερόμενος «ανταγωνισμός» μεταξύ των πρωταγωνιστών της πρωινής ζώνης, όπως ο Γιώργος Λιάγκας και η Φαίη Σκορδά. Με σκωπτική διάθεση, η δημοσιογράφος σχολίασε:
«Τι ενδιαφέρει πραγματικά τον τηλεθεατή αν ο Λιάγκας βγαίνει μισή ώρα νωρίτερα ή η Φαίη αργότερα; Η Σταματίνα είπε ότι “τον σεβόμαστε, δεν τον φοβόμαστε”. Και πράγματι, δεν υπάρχει κάτι να φοβηθεί κάποιος σε αυτή την κόντρα.»
Η παρατήρηση αυτή υπογραμμίζει την απουσία ουσιαστικού περιεχομένου στις εν λόγω αντιπαραθέσεις, οι οποίες συχνά χρησιμοποιούνται ως εργαλείο δημιουργίας εντυπώσεων και όχι ως πεδίο γόνιμου ανταγωνισμού για την προσφορά ποιοτικότερου προγράμματος. Η Γκολεμά παρομοίωσε χαρακτηριστικά την προσπάθεια αυτή με ένα «κουτσό άλογο που δεν μπορεί να κερδίσει grand prix», τονίζοντας το μάταιο της επιδίωξης.
«Η Υπέρμετρη Έκθεση της Προσωπικής Ζωής: Το Όριο της Ιδιωτικότητας στην Τηλεόραση»
Η κριτική της Ντέπυς Γκολεμά επεκτάθηκε και στην εκπομπή «Super Κατερίνα», όπου η υπερπροβολή προσωπικών στιγμών φαίνεται να κυριαρχεί:
- «Μου ενοχλεί η εκτενής προβολή των προσωπικών γεγονότων, όπως οι γάμοι, τα βαφτίσια και τα μονόπετρα που βγαίνουν στον αέρα».
- Η δημοσιογράφος πιστεύει ότι αυτή η πρακτική υποδηλώνει είτε εμπορικά συμφέροντα είτε υπέρμετρη φιλοδοξία, κάτι που, κατά την άποψή της, πλήττει την ουσία της τηλεοπτικής αφήγησης. Αυτή η υπερβολική έκθεση προσωπικών δεδομένων εγείρει σοβαρά ζητήματα ηθικής δημοσιογραφίας και τα όρια της ιδιωτικότητας στον δημόσιο χώρο, ειδικά όταν αυτά χρησιμοποιούνται ως μέσο προσέλκυσης τηλεθεατών.
Οι παρατηρήσεις της Ντέπυς Γκολεμά αποτελούν μια ισχυρή παρέμβαση στο τηλεοπτικό τοπίο. Αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη για αυθεντικότητα, ποιότητα και ουσιαστική ενημέρωση στην ελληνική πρωινή τηλεόραση, μακριά από «φανφάρες» και «υπερβολές» που, στο τέλος της ημέρας, δεν προσφέρουν καμία απολύτως αξία στον Έλληνα τηλεθεατή. Η συζήτηση για την κατεύθυνση της τηλεόρασης είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς το κοινό αναζητά περιεχόμενο που να το εμπνέει, να το ενημερώνει και να το ψυχαγωγεί με τρόπο υπεύθυνο και ποιοτικό.